Zagrebački klub “Peti Kupe” ugostio više od 1500 posjetitelja tijekom dvodnevnog festivala rakija, likera i destilata – ZGrappa powered by Bumbar
“Baš kao što to nije bio ni prve, i u drugoj je godini festival dokazao kako nije tek običan sajam ni vesela fešta; ZGrappa 2024. redefinirala je percepciju rakije, likera i drugih destilata te postavila nove standarde u organizaciji specijaliziranih događanja”, kazao je organizator ZGrappe, Marin Levaj.
Posjetitelji su kušali proizvode 40 izlagača iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Italije, Francuske, Poljske i Japana. Na izbor su imali pet stotina različitih okusa od kojih se ove godine izdvajaju ekskluzivne 12 godina odležale šljivovice destilerije Emperus i destilerije Pod mirnim krovovima. Ove su godine između ostalog Belgrade Urban Distillery s rakijom Branko i destilerija Rakhia International s likerom Cannella, postavile i nove trendove ugostiteljstva – koktele na bazi rakije. Likeri s kavom također su u trendu – potpuno novi proizvod koji je još uvijek u testnoj fazi i koji bi na tržište trebao izaći iduće godine, predstavili su iz destilerije Wellbean World, nudeći proizvod na prvu procjenu kupcima. Rakijom od kave oduševili su iz destilerije Pruna, i destilerije Miodula svojim Espresso likerom iz Poljske. Posjetitelji su hvalili i likere od kadulje, lavande, limuna kao i nove tek predstavljene vrste pelinkovca.
“Ovo okupljanje bilo je sve samo ne mjesto za nepromišljeno ispijanje čašica – dvorana je bila krcata ljubiteljima koji su postavljali prava, stručna pitanja i s poštovanjem pristupali svakoj kapljici. Rakija više nije piće koje se pije s predrasudama. Ona je naš ambasador, svakako hrvatski brend koji koji bez ikakve sumnje u samo dvije godine festivala sada stoji rame uz rame s najboljim svjetskim destilatima”, pojasnio je Marin Levaj te dodao kako je svaki posjetitelj na ulazu dobio bocu Cetina vode jer se destilati bez vode ne bi “smjeli” konzumirati.
Uz degustaciju, ZGrappa je i ove godine ponudila vrhunski edukativni program. Stručna predavanja i masterclassovi dotaknuli su sve aspekte proizvodnje, povijesti i budućnosti destilata. Dario Grabarić i profesor Ante Lončarić održali su predavanje o tehničkim aspektima proizvodnje jakih pića, a potom otkrili kako marketing može domaće rakije pretvoriti u globalne zvijezde. Anita Tepeš iz destilerije Martin Albus demonstrirala je savršen spoj tradicije i inovacije dok su Cecile Lecerf iz Francuske i japanski destilati kolekcije Ikigai proširili perspektive posjetitelja na međunarodnu scenu. Ovako iznimne inozemne goste treba zahvaliti tvrtki Vrutak, ponajboljem domaćem maloprodajnom lancu dućana s najvećom ponudom svjetskih destilata.
Dodjela nagrada također je bila posebni dio festivala pa su na ZGrappi proglašeni pobjednici stručnog natjecanja “Crospirit” u organizaciji Gospodarskog lista. Zgrappina publika je pak birala, u različitim kategorijama najbolje proizvode, a pobjednici su:
Najbolja rakija: Uteha Naša (Pod mirnim krovovima)
Najbolji liker: Incanto višnja (Fructus)
Najbolji dizajn: Cannella Liqueur (Rakhia International)
Najbolji gin: Arete Puro (Aristippus Liquors)
Dnevni edukativni program prelio se u večernje sate u baru “Pri Nami” u središtu Zagreba. Uz nastupe sjajnih bendova i neformalno druženje, na meniju su bile rakije koje su obilježile ZGrappu. Gosti su nastavili razmjenjivati ideje, kontakte i iskustva, dok je rakija još jednom dokazala svoju snagu povezivanja distributera, proizvođača i ugostitelja.
“ZGrappa pokazuje da rakija može biti ponos naše kulture i gastronomije. Kvaliteta proizvoda i razina interesa posjetitelja ove godine dokaz su da smo na pravom putu”, istaknuo je Levaj.
ZGrappa 2024 powered by Bumbar nije bila samo događaj; bila je manifestacija vizije, predanosti i ljubavi prema rakiji i svim destilatima. Ako je suditi po reakcijama, ovo je tek početak jedne velike priče. Vidimo se 2025. godine.