Sara Stjepanek:”Dida Boža proizvodi su privlačni izgledom i definitivno oduševljavaju okusom”

Uspješnu priču opisuje nam Sara Stjepanek, nadležna osoba za odjel prodaje i marketinga, tvrtke Hermes International d.o.o., koja se bavi proizvodnjom i distribucijom “Dida Boža” ekoloških džemova i namaza vrhunske kvalitete, koji su u Americi prepoznatljivi pod nazivom “Dalmatia”

RAZGOVARALA: PAULINA MLINARIĆ

Uspješno poslujete preko 10 godina u Hrvatskoj i inozemstvu. Čime je inspiriran brend “Dida Boža”?
Mnogi i dalje ne znaju kako je “Dida Boža” brend inspiriran stvarnom osobom, djedom vlasnika tvrtke Nebom Chupinom. Vlasnik je kao dijete provodio ljeto s djedom u Vodicama i kroz njihovo druženje zavolio je prirodu i naučio od djeda kako ju cijeniti, poštivati i koristiti od nje najbolje što je moguće. Svoja znanja i ljubav je prenio u proizvode i voćne teglice koje su danas poznate diljem svijeta. Cijeli brend je bio inspiracija vlasniku za ispričati prirodnu priču kupcima i predstaviti im kvalitetu i neodoljive okuse kroz “Dida Boža” proizvode.

Kako glasi glavni moto “Dida Bože”?
Rekla bih da je jedan od mota Dida Bože “priroda je u najmanjemu najveća, a naša misija je otkriti kupcima najveća blaga koja priroda nudi.”

U SAD-u se prodajete pod brendom “Dalmatia”, a prestižni američki časopis “Bon Appetit” 2013. uvrstio vas je u “25 proizvoda koje svakako moraju nabaviti za božićne blagdane”.  Kako to da proizvod iz male zemlje poput Hrvatske može steći povjerenje i ugled kod američkih potrošača i zauzeti značajnu poziciju na tamošnjem tržištu?
O ovoj temi bih Vam mogla pričati danima jer nam je vlasnik prenio sve svoje priče i doživljaje. Kao što je Hrvatska diljem svijeta poznata po odličnim sportašima tako i pravi gurmani znaju koliko u Hrvatskoj ima potencijala u gastronomiji. Iako su ukusi i američko tržište značajno različiti od hrvatskog tržišta, Amerikanci su prepoznali kvalitetu “Dida Boža” proizvoda koji su u Americi poznati pod nazivom “Dalmatia”. Mislim da ne čudi činjenica značajne “Dalmatia” pozicije kod američkih potrošača jer proizvodi oduševljavaju svojim punim okusima i bogatom aromom. Postojana kvaliteta i dostupnost proizvoda su dodatni benefit.

Ispunili ste američki san. Kakav je bio tijek pozicioniranja na američkom tržištu?
Vlasnik je kao mladić otišao u Ameriku gdje je i završio studij strojarstva uz koji je svakodnevno trenirao veslanje i održavao kondiciju. Odlazak u Ameriku je u jednu ruku bio potraga za američkim snom za koji tada nije ni sanjao da će se baš njemu ostvariti. Rekla bih da to nije bila sreća ili slučajnost nego spoj mukotrpnog rada, velike želje i ustrajnosti za uspjehom kao i pravovremen ulazak s proizvodima na tržište. Sve je to vodilo laganim, ali sigurnim koracima prema uspjehu. Rekla bih da poduzetništvo moraš imati u sebi jer sami pokušaji/pogreške te ideje odvajaju poduzetnika od ostalih pojedinaca. Neb je na početku krenuo s uvozom i distribucijom hrvatskih čokolada i maslinovog ulja koji nisu ispali toliko uspješni zbog postojeće konkurencije. Dugim i mukotrpnim radom uz svoju partnericu Maju krenuli su s plasiranjem džemova na tržište, a prvi plasiran proizvod bila je smokva koja je osvojila srca Amerikanaca, a osvaja ih i danas. Sve ostalo je duga i nevjerojatna, ali istinita priča.

Navodno, mnogi Amerikanci više i ne jedu vaš džem bez sira. Kako je došlo do toga da su voditelji najvećih američkih supermarket odlučili hrvatski džem od smokava “Dalmatia” držati na policama sa sirevima? Na koji način je to povezano?
Tako je, u Americi se “Dalmatia” proizvodi većinom degustiraju i serviraju s različitim sirevima (tvrdim i mekim) kao što su: Brie, Camembert, Riccota, kozji i ovčji sirevi. “Dalmatia” proizvodi su čak i na policama trgovačkih lanaca plasirani uz sireve što kod nas u Hrvatskoj nije slučaj. Sam ulaz u trgovačke lance i postavljanje na američko tržište započeo je s degustacijama te pronalaskom velikog broja distributera koji i danas posluju diljem Amerike i predstavljaju “Dalmatia” proizvode. Prošle godine smo kolegica Josipa Hadrović i ja posjetile New York, a cilj putovanja je bio posjet jednom od najvećih sajmova hrane, Fancy Food showa u NY koji okuplja preko 2000 izlagača iz SAD-a iz 60-ak zemalja iz cijeloga svijeta. Na sajmu smo se imale priliku upoznati s načinom serviranja različitih kombinacija “Dalmatia” proizvoda i sireva. Svaki “Dalmatia” džem nudi odličnu slatko/slanu kombinaciju. Primjerice džem smokva se odlično sljubljuje s Brie sirom i orasima, džem višnja s Camembert sirom, a recimo kiselkaste note kupine osvježit će jake sireve kao što je ovčji sir.

Kako biste opisali specifičnosti i jedinstvene karakteristike “Dida Boža” džemova koje ih razlikuju od drugih proizvođača? 
Vjerujem kada biste ovo pitanje postavili našim potrošačima kako bi od većine dobili isti odgovor: eko proizvodi i vrhunska kvaliteta. “Dida Boža” proizvodi poznati su po visokom udjelu prvoklasnog voća, ekološkim netretiranim sastojcima i punom okusu koji ih krasi. Za ljubitelje zdrave prehrane bitno je i naglasiti kako ne sadrže gluten i laktozu, a recimo eko sokovi i pekmez šljiva su bez dodanog šećera. Proizvodnja se odvija u strogo kontroliranim uvjetima, a cilj nam je krajnjem potrošaču pružiti jedinstveno iskustvo kroz dodir prirode, tradicije i vrhunske kvalitete. Riječ je o hrvatskoj priči koja je uz domaće potrošače namijenjena i za turiste. Ono što svakako ne treba zaboraviti naglasiti jest široka i pravovremena dostupnost kupcima u svakom trenutku pa su iz tog razloga svi proizvodi dostupni u retail lancima, HoReCa kanalima i na “Dida Boža” web shopu.

Saznali smo kako su Amerikanci oduševljeni vašim proizvodom. Koji je Hrvatima najdraži džem i na koji način ga konzumiraju?
Hrvati su i dalje tradicionalni i kod nas najbolje prolaze klasični okusi kao što su višnja, jagoda, marelica i kupina, ali ono što bi mnoge moglo iznenaditi jest činjenica kako je naš najpoznatiji i top seller artikl u Hrvatskoj – smokva. Ruku pod ruku iza nje prati ju u stopu smokva s narančom. Smokva je kraljica “Dida Boža” asortimana koja će oduševiti svako nepce, a osim uz sireve može se kombinirati kao nadjev za kolače, pite ili jednostavno jesti samo na žlicu.

Jeste li i među Hrvatima na vrhu ljestvice prepoznatljivosti proizvoda vaše kategorije? 
Mogu s ponosom reći kako smo pioniri u ovoj kategoriji posebice kada govorimo o hrvatskim proizvodima koji su i ekološki. Ono što je zanimljivo spomenuti su mnoge nagrade i priznanja koji su još jedna potvrda “Dida Boža” kvalitete i zadovoljnih kupaca. Među najistaknutijim nagradama bih svakako spomenula zlatnu medalju na Fancy Food showu u New Yorku, 2004. godine, najbolji rezultat u slijepom kušanju među top 10 džemova od smokve u San Franciscu 2006. godine i NBC News nagradu za top 25 must have namirnica za blagdane. Od aktualnijih nagrada ove godine smo osvojili Superior Taste Award 2024. godine u Brusselsu gdje je “Dida Boža” namaz Jaffa (eko namaz od smokve, naranče i kakaa) osvojio maksimalne tri zvjezdice za izniman okus, teksturu i izgled. Uz njega je Dalmatia Adriatic Fig spread osvojio odlične dvije zvjezdice.

Osim SAD-a i Hrvatske, u kojim zemljama ste još zastupljeni?
Svako je tržište posebno za sebe i osim različitih pravnih regulativa tu su raznoliki zahtjevi tržišta i preferencije kupaca te prema svakom kupcu pristupamo s jednakom pažnjom i posvećenošću. Uz Hrvatsku i Ameriku koja je naše najveće tržište zastupljeni smo diljem Europe: Italija, Švedska Njemačka, Francuska, Slovačka, Poljska, Nizozemska, Češka, Crna Gora i BIH. Osim u Europi proizvode plasiramo i u Japan, Maleziju, Indoneziju, Singapur, a najnoviju suradnju smo ostvarili s Korejom. Uspjeh i velika zastupljenost proizvoda u mnogim zemljama nije došla preko noći nego dugogodišnjim radom i trudom. Svake godine posjećujemo velike inozemne gastro sajmove hrane kao što su Sial u Parizu, Anuga u Kölnu, PLM-a sajam u Amsterdamu, BioFach u Nürnbergu… Na sajmovima predstavljamo “Dida Boža” proizvode, tražimo nove trendove na tržištu te nove partnere za suradnju.

Koliko godišnje proizvodite staklenki namaza i džemova?
Svake godine “Dida Boža” i “Dalmatia” brend rastu kao i novi kupci koje osvajamo ukusnim proizvodima. Za 2023. godinu u Hrvatskoj je prodano je 812.525 staklenki, unutar Europe 157.462 komada i u Americi 6.757.122 komada. Proizvedene količine su znatno veće jer uvijek moramo imati spremne proizvode na skladištu. Baš iz tog razloga smo prije nekoliko godina sagradili novo, veće skladište, a svake godine ulažemo u razvoj strojeva, novu proizvodnu liniju i slično.

Predstavili ste ove godine svoje proizvode na nedavnom Weekend Food Festivalu. Kakvi su vaši dojmovi i jesu li se ispunila vaša očekivanja?
Drago nam je da je velik broj posjetitelja imao priliku isprobati “Dida Boža” proizvode i uživati u našim delicijama. Vjerujemo kako je svaka degustacija zaista bitna jer osim što su “Dida Boža” proizvodi privlačni izgledom oni definitivno oduševljavaju okusom.

S kojim ste proizvodom krenuli, a što u skoroj budućnosti možemo očekivati novo na tržištu iz vaše proizvodnje?
Kao što sam već spomenula “Dida Boža” priča započela je s džemom od smokva, a zatim smo proširili asortiman na ostale okuse džemova, prirodne namaze od maslina, domaći ajvar i ekološke sokove bez dodanog šećera. Danas u “Dida Boža” asortimanu brojimo paletu od 50-ak proizvoda različitih okusa i pakiranja prikladnih za retail i HoReCa tržište. Ove godine smo od noviteta na tržište plasirali novi domaći ajvar s poboljšanom recepturom koji dolazi u blagoj i ljutoj varijanti. Promjenu smo pred kraj godine imali i na velikim konvencionalnim pakiranjima u nova elegant pakiranja koje su praktičnija, ali i dalje pružaju dašak tradicije zbog prepoznatljivog “Dida Boža” loga i boja koje brend koristi. Među novitetima za ovu godinu kroz par tjedana na tržištu će biti predstavljen “Dida Boža” eko džem malina u pakiranju od 240 g. i 30 g.

Koliko Vam je bitna HoReCa i kolika Vam je zastupljenost u tom segmentu?
Kako sam zadužena baš za HoReCa segment u Hrvatskoj iz prve ruke mogu reći kako je to veliko tržište koje u zadnje tri godine zaista raste. Nama je ovaj segment zaista bitan jer domaći ili strani gosti hotela ili restorana iz prve ruke imaju priliku isprobati “Dida Boža” džemove, a kasnije ih kupiti u retailu, specijaliziranim shopovima ili na webu. Kada gost hotela na doručku ili u restoranu isproba “Dida Boža” proizvod tu je već odrađen dio kupnje jer većinu oduševi okus i odluče kupiti proizvod kao suvenir ili ukusan poklon svojim najdražima. U HoReCi smo zastupljeni u 60-ak hotela od kojih je nekoliko većih hotelskih lanaca prisutnih diljem Dalmacije i Istre.

Podijeli

Newsletter

spot_img

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Velika Gorica ugostila izložbu “Photo Zagreb County”: Prikaz nagrađenih fotografskih radova

U Galeriji Trumbetaš Pučkog otvorenog učilišta u Velikoj Gorici...

PRIDRUŽITE SE ZEGEVEGE FESTIVALU UZ VEGANSKI DROBLJENAC OD JABUKA!

Ukoliko vas zanima tema održivog načina življenja, zdrave veganske...

Inovativni pristup američkog startupa: Maslac izrađen od CO2 i vode

Savor iz Kalifornije razvija biljni maslac s minimalnim ugljičnim...

Ekskluzivna MICHELIN večera na Plešivici u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom

Restoran Korak na Plešivici, u srcu hrvatske regije pjenušavih...