Četiri brata, tri desetljeća tradicije: Zlatni medvjed je sinonim za našu kvalitetu i tradiciju

Pivovara Medvedgrad, najstarija i najveća obiteljska pivovara u Hrvatskoj, proslavlja 30. godina postojanja. Ivan, Nikola, Petar i Luka Nauković govore o izazovima, uspjesima i budućim planovima koji oblikuju njihov put na craft pivarskoj sceni.

RAZGOVARALA: PAULINA MLINARIĆ

Kako je izgledao početak vašeg angažmana u pivovari Medvedgrad? Jeste li odmah znali da želite nastaviti obiteljsku tradiciju?
Kao djeca, često smo bili uključeni u obiteljski posao što nam je omogućilo da iz prve ruke vidimo koliko truda i strasti naši roditelji ulažu u pivovaru. Iako je bilo trenutaka nesigurnosti, zajednički smo odlučili nastaviti obiteljsku tradiciju, svjesni nasljeđa i odgovornosti koju to nosi.

Kako su podijeljene odgovornosti među vama četvoricom? Tko je zadužen za koji dio posla?
Odgovornosti su jasno podijeljene kako bismo osigurali efikasnost i kvalitetu rada. Ivan je zadužen za marketing, prodaju i financije, Nikola za nabavu, Petar za proizvodnju i digitalizaciju, dok je Luka brine o svim događanjima i promocijama firme. Svaki od nas donosi svoje specifične vještine i iskustvo, što nam omogućuje da zajedno donosimo najbolje odluke za pivovaru.

Kako se vaša obiteljska dinamika odražava na poslovanje? Imate li često nesuglasice i kako ih rješavate?
Obiteljska dinamika značajno utječe na naše poslovanje, jer se međusobno dobro poznajemo i razumijemo. Naravno, nesuglasice su neizbježne, ali trudimo se rješavati ih kroz otvorenu komunikaciju i kompromis. Ukratko, kada se posvađamo brzo se i pomirimo! Naša obiteljska povezanost često donosi dodatnu snagu i zajedništvo koje je ključno za uspjeh.

Vaša pivovara slavi 30 godina postojanja. Koji su bili ključni trenuci ili prekretnice u vašem poslovanju tijekom ovih desetljeća?
Najvažniji trenutak je svakako otvaranje prve pivnice na uglu Savske i Vukovarske ulice. To je bio prvi korak ka stvaranju prepoznatljivog brenda. Nadalje, proširenje proizvodnih kapaciteta i uvođenje punilice za boce 2013. godine označilo je trenutak kada se Medvedgrad otvorio svim kupcima i šire od samog Zagreba kroz boce piva. Treći veliki trenutak je bilo preseljenje na sadašnju lokaciju 2019. godine kada smo ostvarili svoje snove, proširili kapacitete i osigurali održavanje vrhunske kvalitete i daljnji rast.

Što smatrate najvećim uspjehom Pivovare Medvedgrad u proteklih 30 godina?
Najveći uspjeh je stvaranje prepoznatljivog brenda koji je sinonim za kvalitetno pivo u Hrvatskoj. Osvajanje brojnih nagrada i priznanja, kao i lojalnost naših potrošača, potvrda su naše predanosti i strasti prema proizvodnji piva.

Kako je prošla proslava jubileja na Brundanju? Koliko ljudi je sudjelovalo i kakve su bile reakcije?
Proslava jubileja na Brundanju 2024. bila je jako vesela! Tijekom dva dana festivala, posjetitelji su uživali u nastupima popularnih rock izvođača: prvi dan festivala uključivao je nastupe Gorana Bareta i Majki, Leta 3 i Jonathana, dok su se drugog dana nastupi nastavili uz Savršene Marginalce, Kojote, Juru Stublića & Film i Pips Chips & Videoclips. Reakcije posjetitelja bile su izuzetno pozitivne, s velikim oduševljenjem prema izvođačima i atmosferi festivala. Kao dodatak glazbenim nastupima, posjetitelji su mogli uživati u raznovrsnoj ponudi hrane i pića, uključujući više od 10 vrsta piva i razne street food opcije. U ukupnom dojmu, festival je ostavio snažan utisak i svi prisutni su se odlično zabavljali.

Kako vidite budućnost pivovare Medvedgrad nakon ove velike proslave? Koji su vaši planovi za narednih 30 godina?
Vidimo budućnost pivovare Medvedgrad kao svijetlu i punu mogućnosti za rast i inovacije. Planiramo proširiti naš asortiman piva, uvesti nove tehnologije koje će unaprijediti proizvodnju, te još više ulagati u održivost i društvenu odgovornost. Naš cilj je ostati lider i uzor na hrvatskom tržištu craft piva.

Koliko su vam važni festivali i događaji poput Brundanja za promociju vaših piva i povezivanje s ljubiteljima piva?
Festivali i događaji poput Brundanja izuzetno su važni za promociju naših piva i povezivanje s ljubiteljima piva. Oni nam omogućavaju direktnu interakciju s našim potrošačima, stvaranje zajednice i prezentaciju naših novih proizvoda. To su prilike da podijelimo našu strast prema pivu i osnažimo naš brend.

Vaša najpoznatija etiketa, Zlatni medvjed, također slavi 30. rođendan. Koja je priča iza ovog piva i što ga čini posebnim?
Zlatni medvjed je naš svijetli lager koji je postao sinonim za našu kvalitetu i tradiciju. Njegova receptura ostala je nepromijenjena, a poseban je po svojoj punini okusa i balansu između gorčine i slatkoće. Novi vizualni identitet ovog piva dodatno naglašava njegovu povijest i značaj u našoj ponudi.

Pivovara Medvedgrad se ponosi svojim lagerima. Što je specifično u vašem pristupu proizvodnji lager piva?
Naš pristup proizvodnji lager piva temelji se na tradicionalnim metodama poput dekokcije, koja omogućuje postizanje punijeg okusa. Pored toga, koristimo samo najkvalitetnije sastojke i posvećujemo veliku pažnju svakom koraku u proizvodnom procesu. Time osiguravamo da svaki naš lager i svako naše pivo ima prepoznatljiv okus i vrhunsku kvalitetu.

Impresivna je brojka od preko 100 različitih vrsta piva koje ste proizveli. Kako birate koje vrste piva ćete uvesti na tržište?
Pri odabiru novih vrsta piva oslanjamo se na povratne informacije potrošača, tržišne trendove i naše vlastite ideje. Svaki novi proizvod prolazi kroz fazu testiranja prije nego što ga predstavimo tržištu. Treba naglasiti da naša nova piva nastaju, kako u samoj proizvodnji, tako i u odjelu marketinga.

Od prve proizvodnje piva do danas, koje su najvažnije promjene i poboljšanja koja ste uveli u proces proizvodnje?
Od početaka, uveli smo brojne tehnološke inovacije koje su poboljšale efikasnost i kvalitetu proizvodnje. Preseljenjem na sadašnju lokaciju u Huzjanovoj omogućili smo niz tehnoloških poboljšanja. Primjena moderne opreme omogućila nam je precizniju kontrolu procesa, što je rezultiralo pivom visoke, standardne kvalitete. Sam proces proizvodnje je ostao od početka nepromijenjen – ali smo odlučili što je moguće više slobodnih resursa unositi u povećanje kontrole kvalitete i poboljšanje svakog koraka u proizvodnji.

Vaša nova piva imaju posebne priče i posvete. Možete li nam reći više o ideji i inspiraciji iza piva kao što su Strojar, Krigla, Četiri dečka i ostali?
Strojar je prvo pivo u seriji posvećenoj 30. rođendanu pivovare Medvedgrad i predstavlja hommage korijenima i razvoju pivovare. Inspiracija za Strojar dolazi iz povijesti pivovare, koja je svoje početke imala u obrtniku koji je izradio metalne predmete, a kasnije se transformirao u firmu IPIM. Etiketa piva uključuje detalje poput lik Ruđera Boškovića, koji simbolizira nagradu za uspješnu suradnju s Institutom Ruđer Bošković, te lik Čeha koji predstavlja ključnu ulogu čeških prijatelja u povijesti pivovare. Također, ime Danijel na etiketi odaje počast preminulom kolegi, električaru koji je bio važan dio tima. Krigla je drugo pivo u seriji i posvećeno je pivnicama Medvedgrad. Priča ovog piva seže unatrag do prosinca 1994. kada je otvorena prva mini pivovara Medvedgrad u Zagrebu. Krigla simbolizira važnost pivnica kao mjesta gdje se miješaju generacije i stvaraju uspomene, a etiketa s grančicom masline također je posvećena preminulom kolegi – Damiru, poznatom kao Maslina. 4 dečka je treće pivo u seriji i nosi naziv koji je trebao biti originalno ime pivovare – Četiri dečka. Pivo je nazvano u čast osnivača pivovare koji su imali četiri sina, a naziv se na kraju promijenio zbog bavarske tradicije. 4 dečka je session lager, lagano i osvježavajuće pivo koje spaja pitkost lagera s voćnim notama ale piva. S četiri američka hmelja, pivo nudi kompleksne okuse uz suhi završetak, savršeno za ljetne vrućine. Svako od ovih piva nosi specifičnu priču i posvetu, oslikavajući važan dio povijesti i duha pivovare Medvedgrad.

Uspješno poslujete i u Hrvatskoj i šire. Koji su izazovi i prednosti distribucije vaših piva na širem tržištu?
Pivo mora biti standardne kvalitete kako bi ga kupac koji nije blizu pivovare i ne poznaje brend dovoljno, cijenio i prepoznao. Ako to nije tako i ako je još brend manje poznat široj publici, možda to pivo, u velikom izboru craft piva, ne dobije novu priliku od tog kupca nakon što mu se nije svidjelo. Kvaliteta i prepoznatljivost brenda. To je ključ.

Što biste poručili mladim poduzetnicima koji žele započeti svoj put u craft pivarskoj industriji?
Mladim poduzetnicima savjetujemo da budu strastveni i posvećeni svom poslu. Kvaliteta proizvoda treba biti na prvom mjestu, a inovacije i prilagodljivost ključne za uspjeh. Također, izgradnja jakih odnosa s potrošačima i zajednicom može značajno doprinijeti razvoju i održivosti njihovog poslovanja.

Podijeli

Newsletter

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Počeo novi ciklus Staropramen večera uz chefa Melkiora Bašića

Chef Melkior Bašić i Staropramen započeli su gastro turneju...

Turistički vlak kao novo iskustvo istraživanja Parka šume Jankovac

Jesen donosi atraktivne novitete u Parku prirode Papuk, a...

Sladoled od vanilije s maslinovim uljem: Savršeni spoj slatkog i slanog

Klasični sladoled od vanilije s modernim dodatkom meda, maslinovog...

Turneo osigurao 2 milijuna eura od američkih investitora za širenje inovativne tehnologije u turizmu

Start-up hrvatskih osnivača nastavlja globalnu ekspanziju kako bi omogućio...