Prilagodbe njemačkih željezničkih sustava za dolazak tisuća europskih navijača
Tisuće navijača doputovat će u Berlin na utakmice Europskog nogometnog prvenstva iz Njemačke, Poljske, Austrije, Španjolske i Hrvatske. Deutsche Bahn, S-Bahn i BVG proveli su značajne prilagodbe kako bi se nosili s očekivanim priljevom putnika. Željeznička stanica Olympiastadion već je nadograđena u skladu s tim potrebama.
Od 15. lipnja do 14. srpnja 2024. godine, Olimpijski stadion u Berlinu bit će domaćin nekih od najuzbudljivijih utakmica Europskog nogometnog prvenstva, uključujući susrete osmine finala i samo finale. Na rasporedu su utakmice poput Španjolske protiv Hrvatske, Poljska protiv Austrije i Nizozemska protiv Austrije, koji će privući tisuće navijača u glavni grad Njemačke.
Deutsche Bahn (DB), službeni partner Europskog prvenstva, osigurat će poseban prijevoz za navijače tijekom ovog razdoblja. S ciljem olakšavanja putovanja na utakmice i povratka s njih, DB će ponuditi posebne promotivne ponude i povećati broj vlakova. Planirano je oko 10.000 dodatnih mjesta dnevno u ICE i Intercity vlakovima tijekom dana kada se igraju utakmice, što će značajno poboljšati kapacitet i udobnost za sve putnike. Prema izvorima tvrtke, na raspolaganju će biti samo 14 posebnih vlakova namijenjenih za Europsko nogometno prvenstvo dnevno.
Što se tiče putovanja u i iz Berlina, među ostalim će biti pojačane linije Frankfurt (Main) – Berlin, Berlin – Leipzig/Erfurt, Hamburg – Berlin i Hamburg – Berlin – München. “Ponudu dopunjuju dulji vlakovi i vlakovi koji se koriste dodatnim danima”, objašnjava glasnogovornica DB-a.
Što se tiče regionalnih vlakova iz Brandenburga u Berlin i obrnuto, prema Verkehrsverbund (VBB), neće biti dodatnih ponuda. Kako bi se to postiglo, više S-Bahn vlakova vozit će na dane utakmica. Utrostručen je kapacitet putovanja na šest utakmica Europskog prvenstva na Olimpijskom stadionu u Berlinu.
“Šest umjesto dva vlaka tada će voziti između centra grada i Olimpijskog stadiona u roku od 20 minuta – jedan vlak gotovo svake tri minute”, navodi se u priopćenju Deutsche Bahna. To znači da svakog sata oko 21.600 ljudi putuje do/od centra grada i 7.200 do/od Spandaua S-Bahnom.
Za navijače koji namjeravaju slaviti u fan zoni kod Brandenburških vrata, S-Bahn će osigurati dodatne polaske lakom željeznicom te unaprijediti ključne prometne veze između sjevera i juga grada. Prema tvrtki, za kasne utakmice koristit će se dodatni vlakovi na S1 između Gesundbrunnena i Schöneberga i na S5 između Westkreuza i Mahlsdorfa za polaske između 23:00 i 2:00. Tijekom trajanja cijelog turnira, željeznički sustav u središtu grada povećat će kapacitet produženim kompozicijama vlakova, posebno u večernjim satima i tijekom vikenda.
Na dane utakmica na Olimpijskom stadionu i tijekom događanja u fan zoni kod Brandenburških vrata noćni promet počinje svakih 30 minuta subotom i nedjeljom navečer, a stanka tijekom tjedna počinje otprilike sat vremena kasnije. To znači da je 20-minutni promet na svim linijama u večernjim satima do oko 2:00 sata ujutro, a posljednjeg dana do oko 2:30 ujutro.
Kako bi se putnici lakše snašli u gužvi na željezničkom kolodvoru Olympiastadion, Deutsche Bahn je uložio oko tri milijuna eura u veće monitore s informacijama o vlakovima i bolje osvjetljenje perona. Ukupno 30 novih i većih monitora s modernom LED tehnologijom namijenjeni su putnicima ponuditi više informacija o vlakovima u odlasku i učiniti ih lakšim za čitanje.
Stanica S-Bahn Olympiastadion u Berlinu ima pet perona i deset kolosijeka. Nakon utakmica Europskog prvenstva vlak će odavde polaziti svake tri minute.
“Zahvaljujući novim zaslonima i boljem osvjetljenju, naši se putnici mogu još bolje snalaziti oko stanice Olympiastadion”, kaže šef S-Bahna Peter Buchner.
Osim toga, S-Bahn kontrolni centar za specijalni prijevoz opsežno je moderniziran sa sedam radnih stanica izravno na Olimpijskom stadionu. S vlastitim posebnim kontrolnim centrom, S-Bahn Berlin koordinira dodatna putovanja S-Bahnom koja posjetitelji koriste za dolazak i odlazak s velikih događaja oko 25 puta godišnje. U dogovoru sa Saveznom policijom i DB Securityom, dispečeri S-Bahna tamo kontroliraju polaske vlakova, ponekad svake tri minute, i raspoređuju putnike po deset polaznih kolosijeka. Također, planirana su i dodatna putovanja za putovanje do i od navijačke milje kod Brandenburških vrata, no, međutim linije i vrijeme još nisu jasne.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) također želi koristiti vlakove s pojačalima tijekom šest utakmica Europskog prvenstva koje se održavaju u glavnom gradu. Ovo počinje oko slavlja navijača u Mitteu. “Na dane utakmica, U5 će voziti mnogo duže nego inače. Vlakovi će voziti svakih pet minuta na dionici između glavnog kolodvora i Frankfurter Allee”, kaže BVG.
Linija U1 privremeno će imati drugu rutu za putovanje do i od stadiona. Kad je nogomet u Berlinu, vozi se između Warschauer Straße i Olimpijskog stadiona od poslijepodneva do večeri. Vlakovi su svi deset minuta na cesti. U2 prometuje svakih 5 minuta do stanice stadiona (svakih 10 minuta dalje do Ruhlebena) i vozi često do kasno navečer. Te linije bit će dodatno pojačane tijekom trajanja utakmica Europskog nogometnog prvenstva.
To znači da na dionici između Wittenbergplatza i Olimpijskog stadiona prometuje 18 podzemnih željeznica na sat. U1 između Wittenbergplatza i Uhlandstraße u to je vrijeme u prekidu. Na ovoj kratkoj dionici putnici mogu koristiti autobuse M19 i M29. Međutim, postoje i ograničenja u BVG-u: zbog velikog festivala navijača oko Brandenburških vrata, autobusna linija 100 ne može prometovati. Putnici moraju presjesti na linije 200 i 300. Neki od njih putuju sličnom rutom i, prema BVG-u, već su povećani na svakih deset minuta dodatnim putovanjima tijekom dana.
Deutsche Bahn aktivno se priprema za nadolazeće Europsko nogometno prvenstvo. U cijeloj zemlji, gotovo 6000 federalnih policajaca i oko 4500 zaštitara angažirani su kako bi osigurali sigurnost putnika i osoblja na željeznici. Tijekom prvenstva, DB će dodatno pojačati broj zaštitara na kolodvorima i u vlakovima za oko 20 posto.
Također je važno napomenuti da vlasnici ulaznica za utakmice EM mogu besplatno koristiti autobus, podzemnu željeznicu i S-Bahn za putovanje do Olimpijskog stadiona. Karta s rokom valjanosti od 36 sati vrijedi unutar cijele prometne mreže Berlin – Brandenburg, od 6 sati ujutro na dan utakmice do 18 sati sljedećeg dana. Deutsche Bahn pruža vlasnicima ulaznica za EM mogućnost kupnje karata za događaj po cijeni 29, 90 eura.