Posljedice zabrane TikToka za food influencere i njihove pratitelje

Predložena zabrana aplikacije u Sjedinjenim Američkim Državama, koja je već odobrena u Kongresu, mogla bi imati ozbiljne posljedice za popularne kreatore sadržaja, uključujući perspektivne kuhare i lokalne restorane

TikTok ima gotovo dvije milijarde aktivnih korisnika, od kojih je oko 150 milijuna u Sjedinjenim Američkim Državama. Prema istraživanju Pew Research Centra, trećina Amerikanaca koristi ovu platformu. Međutim, većina korisnika ne objavljuje vlastiti sadržaj; Pew je utvrdio da velika većina nikada ne objavi nijedan video, već prati kreatore koji ih zabavljaju i informiraju svojim sadržajem. Sve ovo je pod prijetnjom zbog predložene zabrane aplikacije u Sjedinjenim Američkim Državama, koja je već dobila odobrenje Kongresa.

Naime, u SAD-u je zabranjen TikTok, a u Kini je zabranjeno sve.

Nema dileme da društveni mediji nose svoje izazove, od negativnih utjecaja na naše blagostanje, preko zlouporabe među djecom, do posebno štetnih posljedica na tinejdžerice.

“Većina adolescenata navodi da im društveni mediji pomažu da se osjećaju prihvaćenije (58%), da imaju nekog tko im može pružiti podršku u teškim vremenima (67%), da imaju mjesto gdje mogu pokazati svoju kreativnu stranu (71%), da su više povezani s onim što se događa u životima njihovih prijatelja (80%)”, kako je istaknuto u istraživanju Nacionalnog instituta za zdravlje Sjedinjenih Američkih Država.

Prema podacima samog TikToka (koje uvijek treba uzimati s oprezom), ova platforma potiče značajan ekonomski rast za više od sedam milijuna tvrtki i američko gospodarstvo u cjelini, doprinoseći održavanju više od 24 milijarde dolara bruto domaćeg proizvoda i preko 224. 000 radnih mjesta u Sjedinjenim Američkim Državama. Također, pruža konkurentsku prednost malim tvrtkama diljem zemlje, dok je za neke kreatore fokusirane na hranu promijenila život.

“TikTok mi je puno pomogao jer sam pronašao određene stvari koje su funkcionirale i tako narastao vrlo brzo u kratkom vremenu. Mislim da je razlika koju sam otkrio između TikToka i mnogih zapadnih platformi društvenih medija to što ne drže kreatore podalje, kao što to čine mnoge druge tvrtke društvenih medija”, izjavio je kreator s gotovo 120.000 pratitelja na TikToku, James Brooks.

“Problem koji često izaziva bijes je kada nemate s kim razgovarati na različitim platformama da vam pomogne oko problema s profilom. Ima poznatih instagramera koji na LinkedInu traže kontakte u Meti jer im treba pomoć. TikTok mnogo više ulaže u osoblje čiji je posao brinuti se o kreatorima sadržaja i biti im na raspolaganju. Mislim da je to bila jedna od stvari koje sam apsolutno volio kod TikToka od samog početka”, dodao je Brooks.

Također, Brooks ističe da je putem svog korisničkog računa uspio uspostaviti kontakt s drugim kreatorima na događajima koje organizira TikTok, te s brendovima koji traže partnere i plaćaju pojedince poput njega za stvaranje sadržaja, uključujući videozapise s receptima i preporukama proizvoda.

Iako većinu vremena provodi u Ujedinjenom Kraljevstvu, eventualna zabrana bi dovela do gubitka značajnog dijela njegove publike, što bi negativno utjecalo na njegovu moguću zaradu od partnerstava.

Zahvaljujući TikToku, mnogi su započeli s kuhanjem. TikTok je postao prostor gdje potrošači traže inspiraciju za sljedeći obrok i odredište za gastro avanture, posebno za generaciju Z. Prema jednoj anketi, 53 % ispitanika iz generacije Z izjavilo je da pronalazi inspiraciju za kuhanje putem TikToka. Ova publika traži jedinstvena kulinarska iskustva i hrani se avanturistički.

Pandemija je potaknula mnoge pripadnike generacije Z da postanu samostalni kuhari kod kuće. Zahvaljujući podršci društvenih medija, čini se da ovaj trend neće uskoro oslabiti, jer je generacija Z pronašla novi način izražavanja autentičnosti. Brendovi i trgovci svakako će to imati na umu.

Osim pripadnika generacije Z, TikTok je isto tako posebno stvorio prostor za nedovoljno zastupljene kreatore u BIPOC zajednici, koji drugdje nisu postigli isti uspjeh. Izvješće Oxford Economicsa iz ožujka pokazalo je da mala i srednja poduzeća (SMB) iz manjinskih skupina bilježe povećanje prodaje nakon promoviranja svojih proizvoda i usluga na TikToku – 83 % afroameričkih SMB-ova iskusilo je ovo barem jednom, a iste posljedice na poslovanje iskusio je još veći postotak vlasnika poduzeća iz redova Latinoamerikanaca (86 %) te azijsko-američkih i pacifičkih otočnih nacija (88 %).

Prema istraživanju, gotovo polovica (45 %) malih i srednjih poduzeća iz manjinskih skupina tvrdi da im TikTok omogućuje uspostavu unosnih partnerstava i sponzorstava s brendovima, što bi bilo teže postići bez te aplikacije.

Kad je riječ o razlozima popularnosti među TikTok gurmanima i drugim kreatorima sadržaja, Chloe Sappern, osnivačica Chloe Sappern Creative, ističe da je to zbog opuštenosti platforme u usporedbi s drugima. Ta jednostavnost unosa omogućila je kreatorima veću sigurnost pri objavljivanju, dok se pratiteljima čini da stvarno poznaju ljude koji stoje iza njihovih omiljenih videozapisa.

“Manje se radi o imidžu i predstavi, a više o sadržaju i onome što govorite te o tome kako se uključujete u svoju zajednicu. Svojim klijentima u prehrambenom prostoru govorim da TikTok može sutra nestati i da se moramo pobrinuti da sadržaj koji smo koristili na toj platformi, dakle nefiltrirane stvari iza kulisa, prenesemo u novi dom, bilo da se radi o YouTube Shortsu ili Instagram pričama”, istaknula je Sappern.

Kada je riječ o mišljenju stručnjaka o mogućnosti zabrane, svi su sugerirali da je malo vjerojatno. Čak i ako se dogodi, vjerojatno neće biti odmah. Mogući su pravni postupci ili bi TikTok mogao nastaviti poslovati u SAD-u s ciljem poticanja reakcije američkih građana i prisile vlade da odustane od zabrane. Međutim, praćenje omiljenih kreatora sadržaja na drugim platformama može biti dobra ideja.

Podijeli

Newsletter

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Hrvati petkom ne odustaju od pizze, a u Miamiju se jede ona od 12.000 $

Boltovo istraživanje otkriva navike ljubitelja brze hrane - dok...

PIK šunka osigurava više od 57 milijuna pizza godišnje

Povodom Svjetskog dana pizze, PIK Vrbovec ponosno ističe nevjerojatne...

Dorina Love Notes – Slatki trenuci ljubavi u svakom zalogaju

Mali znak pažnje i osmijeh u trokutastom pakiranju -...

Split postaje središte vrhunske gastronomske edukacije!

Oliva Allegra pokreće ambicioznu investiciju i izlazi na međunarodnu...