Julius Meinl, simbol bečke kavanske kulture, već više od 160 godina spaja tradiciju i inovaciju. Christina Meinl, direktorica tvrtke Julius Meinl Austria GmbH i predstavnica pete generacije obitelji Meinl, u ovom intervjuu otkriva kako obiteljska strast prema kavi oblikuje globalnu prisutnost brenda, od inovacija u proizvodima do održivosti i društveno odgovornih projekata.
RAZGOVARALA: PAULINA MLINARIĆ
Što Vas je 2010. godine motiviralo da napustite uspješnu karijeru u medicini i mikrobiologiji i pridružite se obiteljskom poslu? Kako su izgledali Vaši prvi mjeseci u Julius Meinl-u dok ste se suočavali s novim izazovima u potpuno drugačijoj industriji?
Kao dijete odrasla sam uz kavu i bila fascinirana njezinom jedinstvenom aromom. Rano sam uočila kako kava povezuje ljude, baš kao što sam oduvijek imala želju postati liječnica i pomagati ljudima. Ali kao članici obitelji Meinl, moj je put na neki način bio predodređen. Kava je moja strast, ona je zabilježena u mojoj DNK. Prvih nekoliko mjeseci bilo je vrlo uzbudljivo i poučno. Bilo je toliko mnogo aspekata moje karijere pedijatra koji su bili nevjerojatno bitni za moj rad u industriji kave. Stručnost je u Julius Meinl-u jednako ključna kao i u mom radu kao pedijatrice. To je ono što je doista važno. Jednaka je strast za napretkom i inovacijama. Istraživanje u tome ima središnju ulogu jer omogućava informirano odlučivanje te doprinosi kvaliteti proizvoda. Otvorenost za usvajanje novih stvari, kao i sposobnost donošenja odluka i odlučnog kretanja naprijed, također su svakodnevni u poslovanju s kavom. Fokus našeg današnjeg niza inovacija je na kvaliteti i održivosti. Ove smo godine lansirali dvije naše dvostruko certificirane “The Originals” organske poštene kave za naše HoReCa kupce u ambalaži koja se može 100 % reciklirati. Ovo je rezultat više od dvije godine intenzivnog rada na pakiranju, nabavi i procjeni kvalitete i dio je naše predanosti da svaku šalicu kave učinimo održivijom.
Julius Meinl već je više od 160 godina sinonim za visokokvalitetnu kavu i gostoprimstvo. Kako doživljavate odgovornost vođenja tako tradicionalnog obiteljskog posla, posebno s obzirom na ostavštinu vašeg pra-pradjeda, Juliusa Meinla I., koji je bio pionir u industriji kave? Koje ključne vrijednosti iz njegove ostavštine su vam posebno važne u današnjem poslovanju?
Moj prapradjed je svakog svog kupca dočekivao pitanjem: “Čime vas mogu poslužiti?” Takav pristup oblikuje naše poslovanje do danas. U konačnici, našu odgovornost vidimo prema našim partnerima, a to znači pružanje beskompromisne usluge. Naši kupci znaju da se mogu 100% osloniti na nas. Uvijek smo tu kada nas trebaju, a naš snažan, visoko kvalificirani tim spreman je pružiti podršku. Mnogi naši kupci s nama njeguju partenrstava koja traju desetljećima. Također, smatramo da je naša dužnost osigurati daljnji rast industrije kave za buduće generacije. Ključni aspekt našeg poslovanja jest učiniti naše procese održivijima u svakoj točki lanca vrijednosti. Do kraja 2025. obvezali smo se nabavljati 100% naše kave kroz našu inicijativu “Odgovorno odabrana kava”. Osim toga, intenzivno radimo na postizanju naših ambicioznih ciljeva, uključujući neto nulte stope do 2040. godine.
Julius Meinl je danas globalni ambasador bečke kulture kafića, prisutan u više od 70 zemalja. Kako uspijevate balansirati između bogate tradicije i suvremenih trendova u industriji, te kako se prilagođavate različitim kulturama i tržištima?
Kava i kultura usko su povezani. Svaka zemlja u kojoj smo prisutni ima svoje vlastite tradicije s kavom. No, istinska ljubav prema kavi uvijek ide ruku pod ruku sa strašću za poboljšanjem i otvorenošću prema novim stvarima i upravo to nas povezuje s tim zemljama. Ta skladna ravnoteža između tradicije i inovacije ono je što čini Julius Meinl jedinstvenim. Osobna povezanost s našim zaposlenicima i partnerima od ključne je važnosti. Svaki od njih pomaže širiti našu poruku o visokoj kvaliteti kave i izvanrednoj usluzi, koja se temelji na 160 godina iskustva. Zajedno razvijamo prilagođena rješenja za naše klijente, bez obzira na to gdje se nalaze u svijetu.
Bečka kultura kafića, koja je priznata kao nematerijalna UNESCO baština, ima posebno značenje. Kako biste opisali jedinstvenost bečke kulture kafića i mislite li da se ova kultura može uspješno prenijeti u druge zemlje?
Bečka kultura kafića znači uzeti si vremena. “Ne pijemo kavu na brzinu, mi idemo na kavu“. Ta rečenica to savršeno opisuje. U Beču se kava poslužuje na srebrnom pladnju, uz čašu vode i preokrenutu žličicu. Radi se o usporavanju ritma i uživanju u trenutku svim osjetilima. Sama kava i razgovori koje ona potiče čine srž naše kulture kafića. Ova poruka postaje još važnija kako naši životi postaje užurbaniji. Doista biti u trenutku i iskoristiti trenutak za potpuno uživanje u ispijanju kave važno je bez obzira u kojoj se zemlji nalazite. Bečka kultura kafića ima izvrsnu reputaciju u cijelom svijetu i odmah donosi živopisne slike – bilo u Zagrebu, Dubaiju ili Šangaju. Ono što ljudi svih kultura žele jest uživati u životu, uzeti si vremena za užitak i razgovor.
Pod Vašim vodstvom Julius Meinl je uveo mnoge inovacije, uključujući 1862 Premium New i biorazgradive kapsule. Koje su Vaše glavne smjernice u razvoju novih proizvoda i kako osiguravate da ostanete vjerni tradicionalnim vrijednostima dok uvodite moderne inovacije?
Inovacija je dio naše tradicije i neraskidivo povezana s nama. Ona je od samih početaka sastavni dio naše filozofije, kada je Julius Meinl i revolucionirao industrijski proces prženja kave. Taj duh inovacije oblikuje naše djelovanje do danas i osigurava da uvijek budemo u korak s vremenom. Naglasak naše inovacijske linije danas je na kvaliteti u šalici i održivosti. Ove godine smo lansirali dva naša dvostruko certificirana “The Originals” Bio-Fairtrade-kave za naše HoReCa kupce u 100 % reciklabilnoj ambalaži. Upravo je to krajnji rezultat više od dvije godine intenzivnog rada na pakiranju, nabavi i procjeni kvalitete te je dio naše posvećenosti da svaku šalicu kave učinimo održivijom.
Možete li nam reći nešto više o Julius Meinl Barista Cupu 2024., prvom globalnom natjecanju ovog tipa? Kako ova inicijativa pomaže baristima da poboljšaju svoje vještine i strast prema kavi?
Julius Meinl Barista Cup je naše prvo međunarodno natjecanje za bariste i impresivno pokazuje koliko mnogo barista diljem svijeta svakodnevno poslužuje Julius Meinl kavu svaki dan i dijeli istu strast prema kavi kao i svi mi! Za natjecanje je potrebna intenzivna obuka. Naši stručnjaci za kavu pružaju sveobuhvatnu podršku sudionicima. Baristi moraju znati kako pripremiti savršen espresso i savršeno zapjeniti mlijeko kako bi stvorili prekrasni latte art. Također, od njih se traži da razviju vlastita, autorska jedinstvena pića s potpisom. Vrhunski rezultat zahtijeva savršeno usklađivanje radnog tijeka – brzina, preciznost i čistoća su u fokusu. Vještine koje usavršavaju za natjecanje također im koriste u svakodnevnom radu barista. Središnji aspekt Barista Cup-a je i zajedništvo. Nacionalna natjecanja i veliko finale pružaju ljubiteljima kave priliku da se okupe i proslave zanat, kao i posvećenost koja je potrebna za posluživanje vrhunske kave.
Tko su Vaši najvažniji partneri na hrvatskom tržištu?
Teško je izdvojiti samo neke! Surađujemo s mnogim partnerima – od malih kafića i pekara do međunarodnih hotelskih grupacija. Svako pojedinačno partnerstvo ključno je za naš uspjeh na hrvatskom tržištu. Ovakva bliska suradnja omogućava nam da ponudimo prilagođena rješenja i izgradimo dugoročne odnose.
Kako ste zadovoljni svojim ukupnim poslovanjem u Hrvatskoj te koji udio u vašim rezultatima zauzima maloprodaja, a koliko pak čini HoReCa kanal?
Hrvatska je jedno od naših ključnih tržišta. Uspješno smo se oporavili od izazova uzrokovanih COVID-19 lockdownom, i prema najnovijim istraživanjima tržišta Julius Meinl danas ima najveći tržišni udio u vrijednosti među brendovima kave u Hrvatskoj. Naše inovacije su izuzetno dobro prihvaćene na tržištu i ponosni smo što uspješno predvodimo rast na ovom tržištu. HoReCa sektor ostaje naše apsolutno ključno poslovanje, ali maloprodaja bilježi impresivan dvoznamenkasti rast koji nudi veliki potencijal za budućnost.
Ako se okrenemo na globalnu stranu, možete li reći na koliko je tržišta u svijetu Julius Meinl danas prisutan te koja od njih su vam najvažnija?
Julius Meinl kavu možete probati u više od 70 zemalja diljem svijeta! Najjače smo prisutni u Europi, posebno u Austriji, gdje je sve počelo, kao i u zemljama poput Italije, Rumunjske i, naravno, Hrvatske. Posljednjih godina naše širenje izvan Europe značajno je poraslo, posebice u Aziji i Sjedinjenim Državama. Uzbudljivo je vidjeti kako naša strast prema kavi dopire do sve većeg broja ljudi.
Koliko imate proizvodnih pogona te odakle sve dolazi kava koju koristite u svojoj proizvodnji?
Julius Meinl ima dvije proizvodne lokacije: našu pržionicu u našem povijesnom sjedištu u 16. okrugu Beča i pržionicu u Vicenzi, u Italiji. Julius Meinl zrna kave dolaze iz brojnih zemalja podrijetla, ovisno o mješavini i željenom okusu i aromi. S rastućom popularnošću naših organskih i Fairtrade certificiranih “The Originals Blends”, sve više nabavljamo zrna Arabice iz Perua, Nikaragve i Hondurasa, kao te zrna Robuste iz Meksika.
Održivost je ključna tema u industriji kave. Kako Julius Meinl i Speciality Coffee Association (SCA), čija ste bili predsjednica u mandatu od siječnja do prosinca 2020., surađuju kako bi osigurali da kava ostane održiv proizvod? Kako tvrtke poput vaše mogu osigurati da kava ostane pravedna i uspješna aktivnost za cijeli lanac vrijednosti?
Kako bismo osigurali transparentnost i održali etičke standarde, mi kao industrija moramo se udružiti. U Julius Meinl-u surađujemo s mnogim partnerima koji su jednako posvećeni održivoj budućnosti industrije kave, uključujući Fairtrade, Coffee and Climate, Enveritas, RespACT i Global Coffee Platform. Jedna od naših najvažnijih inicijativa u području održivosti je “Odgovorno odabrana kava”. Time osiguravamo da našu kavu nabavljamo od dobavljača koji se pridržavaju odgovornih socijalnih, ekonomskih i ekoloških standarda. Ova se inicijativa temelji na Coffee Sustainability Reference Code Global Coffee Platforme (na Referentnom kodu održivosti kave Globalne platforme za kavu). Kroz suradnju s neprofitnom organizacijom Enveritas, redovito provodimo procjene u našem opskrbnom lancu. Tijekom 2023. godine ocijenili smo ukupno 3.500 metričkih tona kave iz sedam zemalja porijekla. Izgradnja sustava praćenja s našim partnerima ključna je za održivost u svakoj šalici i pomoći će nam da do 2025. postignemo cilj od 100 % “Responsibly Selected Coffee”.
Julius Meinl je angažiran u mnogim društveno odgovornim projektima, poput podrške obiteljima s autizmom u Italiji kroz akciju “Platite pjesmom” te suradnje s neprofitnom organizacijom “I Bambini delle Fate”. Koliko su vam važni ovakvi projekti i planirate li ih proširiti na druge zemlje?
Ovakvi projekti središnji su dio našeg rada. Jedan od naših najvažnijih projekata na ovom području je “Generations Program” (Program generacije). Inicijative poput našeg Generations Programa igraju ključnu ulogu u održivosti sektora kave i otpornosti zajednica uzgajivača kave. Svaki projekt unutar programa razvijen je u bliskoj suradnji s našim dobavljačima i partnerima kako bi se odgovorilo na specifične izazove s kojima se suočavaju uzgajivači kave i njihove obitelji. To uključuje teme poput klimatskih promjena, upravljanja štetnicima te ekonomske nesigurnosti. Podržavajući ove inicijative, ne samo da poboljšavamo dobrobit poljoprivrednih zajednica, već osiguravamo i stabilniju i kvalitetniju opskrbu kavom za budućnost i promičemo dugoročnu održivost industrije kave. Program je pokrenut 2018. godine u regiji Tolima u Kolumbiji. Godine 2023. otvorili smo drugu lokaciju u okrugu Lwengo u Ugandi, u suradnji s Ugacof i Sawa World. Generations Program usmjeren je na izgradnju dugoročnih i značajnih odnosa s uzgajivačima kave i lokalnim zajednicama u odabranim zemljama porijekla. Posvećeni smo nastavku širenja uspjeha koji smo postigli u Kolumbiji i Ugandi i proširenju naše predanosti na dodatne zemlje u kojima se uzgaja kava kako bismo prenijeli znanje o kavi i tržištima s generacije na generaciju.
Cold Brew i slični proizvodi proširuju mogućnosti konzumacije kave. Kako vidite ulogu novih proizvoda u modernom svijetu kave i koliko je važno eksperimentirati s novim načinima pripreme?
Uloga novih proizvoda u modernom svijetu kave iznimno je važna. Cold Brew i slične kreacije ne samo da proširuju mogućnosti upotrebu kave, već i privlače širu publiku s različitim ukusima i preferencijama. U vremenu kada se konzumacija kave sve više diversificira, ključno je eksperimentirati s novim metodama pripreme. U vrijeme kada je konzumacija kave sve raznolikija, ključno je eksperimentirati s novim metodama pripreme. Ove inovacije omogućuju nam da našim kupcima pružimo još uzbudljivije i raznovrsnije iskustvo u ispijanju kave. Za mene osobno, otkrivanje novih načina uživanja u kavi jedan je od najuzbudljivijih aspekata ove industrije.
U svijetu se sve više govori o kavi kao luksuznom proizvodu, zbog prekida u proizvodnji i porasta cijena. Mislite li da će se ljudi u budućnosti više okretati konzumaciji kave kod kuće? Kako Julius Meinl odgovara na te promjene u ponašanju potrošača?
Pandemija 2020. godine potaknula je mnoge ljude da počnu pripremati kavu kod kuće i tretiraju je kao luksuzan proizvod. Žele uživati u kavi barista u vlastitom domu – što pokazuje snažan rast naših maloprodajnih proizvoda u Hrvatskoj. To je zaista uzbudljivo! Svako zrno kave Julius Meinla ručno se bere i peče sa 160 godina stručnosti kako bi se pružila aroma i okus u kojima potrošač može bezbrižno uživati. Drago mi je da potrošači prepoznaju posebnu vrijednost naše kave. Za naše HoReCa partnere to znači da je potrošačima kvaliteta kave važnija nego ikad prije. Ne pružamo samo visokokvalitetna zrna kave, već i aktivno podržavamo naše partnere. Naši izvrsni timovi su tu da pruže tehničku stručnost i obuku. Radujemo se što ih možemo podržati treninzima u našoj Akademiji, kao i na licu mjesta.