Brend aRoma pokrenut je prije otprilike 15 godina u Ljubljani, a osmislili su ga Tjaša i Primož Ogrizek. Od prošle godine, aRoma gelato dolazi iz nove tvornice u Ogulinu, koja je postala najveća tvornica prirodnog artizanskog gelata na svijetu. U povodu srpnja, mjeseca sladoleda, razgovarali smo s Hrvojem Tomaškovićem, voditeljem odjela u aRoma gelato, čiji je proizvod danas sinonim za vrhunsku kvalitetu i raznolike okuse.
RAZGOVARALA: PAULINA MLINARIĆ
Kako je tekao razvoj branda aROMA, od ideje do ekspanzije i razvoja u HORECA segmentu?
Ideja o proizvodnji gelata rodila se prije 15-ak godina. Kaže se često da je svaka kriza ujedno i prilika pa je i osnivačima branda to vrijeme recesije bilo “okidač” za nešto novo, drugačije, što tada nije bilo prisutno na ovom tržištu. Neko vrijeme naravno bilo je potrebno za ispitivanje tržišta, učenje o namirnicama, okusima. Brand je uspješno zaživio i evo već desetak godina bilježi rast kao komercijalni brand s više od 50 boutique trgovina. aROMA gelato danas je prepoznat po vrhunskoj kvaliteti i okusima, a sada je naš fokus snažnija prisutnost u B2B segmentu. Stoga smo razvili i poseban dizajn za to tržište kako bi dodatno osnažili brand.
aRoma gelato danas ima 54 Gelaterije diljem Hrvatske. Koji su bili ključni faktori vašeg uspjeha na ovom tržištu?
Spomenuo sam prethodno ispitivanje tržišta. Za početak bilo je jako važno istražiti tržište, potrebe potrošača, tehnologije, namirnice, testirati okuse. Od početka je vrhunska kvaliteta proizvoda postavljena kao temelj razvoja branda. I od toga ne odustajemo ni danas kada je aROMA gelato već izgrađen brand. To se odnosi na izvrsnost u svim fazama, od namirnice, do obrade i svih faza proizvodnje i distribucije proizvoda. Dodatno, veliku pažnju posvetili smo i dizajnu i uređenju trgovina kako bi sve bilo u skladu s vrijednostima branda aROMA. I naravno, tu je i ljudski faktor, jer bez posvećenosti naših djelatnika u svakoj fazi proizvodnje i prodaje, ne bi bilo ni uspjeha. Također bitan je i prilagodljiv individualni pristup svakom poslovnom subjektu koji prodaje naše proizvode prema aROMA gelato standardima.
Nova tvornica u Ogulinu najveća je tvornica prirodnog artizanskog gelata na svijetu. Što vas je potaknulo na otvaranje ovakvog pogona baš u Hrvatskoj?
Naša manufaktura u Sloveniji svojim kapacitetima više nije mogla pratiti rast na tržištu. Poslovni cilj bio je daljnji rast i razvoj na hrvatskom tržištu, uz iskorak na ostala tržišta regije. U skladu s time, upravo smo Ogulin prepoznali kao strateški odličnu lokaciju zbog Istre, Zagreba, ali i Dalmacije. Ovo je sada naša baza za širenje poslovanja.
Možete li nam opisati kako izgleda proces proizvodnje aRoma gelata tvornici u Ogulinu?
Kada govorimo o voćnim okusima, koristi se isključivo svježe voće, a smrzava se samo ono bobičasto kako bi ovi okusi bili dostupni tijekom cijele godine. Radi se o gelatu najviše kvalitete, jer se u proizvodnji koriste isključivo 100 % prirodni sastojci. U proizvodnji aROMA gelata koristimo svježe voće, hladno prešane citruse, svježe začine poput bosiljka, mente i ružmarina te ne povećavaju volumen upuhivanjem zraka u proizvode, kao što je to praksa kod industrijske kontinuirane proizvodnje sladoleda. U kremastoj bazi koristimo isključivo lokalno svježe mlijeko, vrhnje i jogurt koje dolazi direktno u pasterizator gdje se pasterizira na 75 °C. Dvije su vrste osnovne pripreme, mliječna i čokoladna. Nakon što se masa pasterizira i homogenizira, prebacuje se u tankove. U mliječnu bazu dodaju se dalje sastojci ovisno o tome koji se okus proizvodi, kao primjerice pistacije, lješnjak, bademi itd. Nakon toga, masa se prebacuje u tzv. zrijač gdje sazrijeva 16 sati. Gotov gelato pakira se i deklarira, a napunjena ambalaža na kraju procesa ulazi u komore gdje se “šokira” na -40 °C i nakon toga pakira za isporuku.
Kako uspijevate osigurati da su svi sastojci koje koristite u gelatu 100 % prirodni i vrhunske kvalitete?
Prije svega timskim radom i izvrsnom komunikacijom s našim partnerima i dobavljačima koji su odabrani upravo zbog toga što mogu jamčiti vrhunsku sirovinu. Naravno, iznimno su važni i naši interni procesi od ulaska sirovine u tvornicu do kontrole kvalitete, pohrane i obrade, odnosno primjene standardiziranih procedura proizvodnje kako bi se osigurala dosljednost kvalitete. aROMA gelato prepoznat je upravo po svježini namirnica i najboljem omjeru cijene i kvalitete.
Vaša ponuda uključuje zanimljive kombinacije okusa, poput limuna s bosiljkom i jagode s mentom. Kako dolazite do ideja za nove okuse?
Naši vrijedni tehnolozi prate tržište, preferencije potrošača koji vole isprobati nove okuse. Mi želimo kontinuirano stvarati trendove, pod sloganom L’AMORE PER IL GELATO nuditi posebne kombinacije okusa i biti korak ispred na tržištu. Tako smo osmislili i okuse poput limuna s bosiljkom, naranče s đumbirom, breskve s ružmarinom, jagode s mentom te kombiniranih mliječnih okusa poput mascarponea s datuljom i orasima, čokolade s narančom, karamele s cvijetom soli i drugih.
Koji je vaš osobni omiljeni okus gelata iz vaše ponude i zašto?
Apple pie, prihvatljiv i zimi i ljeti, jako osvježavajuć, blagog okusa i ostavlja izvrstan after taste.
Kakve su povratne informacije koje dobivate od svojih kupaca i kako vam one pomažu u daljnjem razvoju proizvoda?
Gotovo svake sezone provodimo istraživanje tržišta kako bismo pratili zadovoljstvo kupaca, navike i preferencije. Njihova mišljenja, s našom vizijom branda, koriste se za pripremu za nadolazeće sezone. Ovaj pristup omogućava nam da ostanemo usklađeni s potrebama naših kupaca i da kontinuirano unaprjeđujemo svoju ponudu, okuse i kvalitetu.
Koji su vaši planovi branda aRoma gelato, kako u Hrvatskoj, tako i na međunarodnoj razini?
U Hrvatskoj su trenutno 54 Gelaterije aROMA gelato experience od kojih su 3 franšize i 51 vlastiti lokal. Ove sezone otvaramo 4 nove poslovnice, a do kraja 2026. naš je cilj dostići 100 lokacija na hrvatskom tržištu. Strateški cilj je internacionalizacija poslovanja i daljnji razvoj franšize, te već smo započeli s izvozom u Švicarskoj, a na jeseni očekujemo ulaz na još tri europska tržišta.
Na koji način obilježavate Svjetski dan sladoleda u vašim gelaterijama?
Gelato svoj dan slavi u proljeće, točnije 24. ožujka. Zasluženo, jer je razlika između gelata i sladoleda velika. Ipak, ne želimo propustiti priliku i povodom Svjetskog dana sladoleda, svim ljubiteljima zaleđenih slastica poručiti da kušaju gelato i osjete razliku. Nakon prvog kušanja, nema povratka😊