Novo istraživanje otkriva kako talijanski gelato osvaja svijet – i to ne samo ljeti
Talijanski gelato, prepoznatljiv kao simbol kvalitete i tradicije, sve više osvajaju srca ljubitelja sladoleda diljem svijeta. Prema istraživanju provedenom za Talijanski institut za gelato, 54 % stranih turista, nakon što su uživali u gelatu u Italiji, nastavljaju ga tražiti i u svojoj domovini, čak i tijekom zimskih mjeseci. Iako je gelato tradicionalno popularan ljeti, konzumacija nije ograničena na to razdoblje. Osobito u zemljama poput Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država, ljudi uživaju u gelatu barem jednom mjesečno, prema podacima iz nedavnog istraživanja.

Kada je riječ o ljetnoj sezoni, čak 59,3 % ispitanika izjavilo je da konzumira gelato na tjednoj bazi, a gotovo dvije trećine ispitanika (63,5 %) uživaju u ovom slatkom okusu, bilo da su mladi ili odrasli. Osim u Italiji, gelato je prepoznatljiv kao sinonim za zajedništvo i uživanje, a zanimljivo je da više od 20 % potrošača preferira uživati u gelatu sami, što je osobito izraženo među Amerikancima i Englezima.


Raznolikost okusa i dostupnost igraju ključnu ulogu u popularnosti gelata: 83,2 % ispitanika smatra da postoji okus za svaku priliku, dok 81,7 % smatra gelato bezvremenskom klasikom. Također, raste svijest o njegovim prehrambenim prednostima. Talijanski gelato prepoznaje se po svojoj kremoznosti i dosljednosti, kvaliteti sirovina i, naravno, nutritivnim svojstvima. Zanimanje turista za autentične okuse motivira ih da ga kušaju, dok mnogi traže okuse koje su već isprobali tijekom svojih putovanja.
U Italiji, proizvodnja pakiranog gelata u 2023. godini dosegnula je 168.170 tona, s vrijednošću od gotovo 1,9 milijardi eura i potrošnjom od 2,14 kg po stanovniku. Izvoz ovog sektora 2023. godine dosegao je 80.400 tona u vrijednosti od 345 milijuna eura, a glavni odredišni tržišta uključuju Sjedinjene Američke Države, Njemačku, Španjolsku, Ujedinjeno Kraljevstvo i Francusku. Talijanska proizvodnja gelata ostaje vodeća u Europi po vrijednosti, a treća po količini, iza Njemačke i Francuske.