Istraživanje Mastercarda otkriva snažan interes potrošača iz Hrvatske, ali i cijele Europe, za stvaranje nezaboravnih trenutaka
U godini koja obiluje globalnim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima, Mastercardovo novo istraživanje razotkriva rastući trend ulaganja u iskustva među hrvatskim potrošačima. Utvrđeno je kako više od polovice ispitanika (57 %) planira ove godine povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom, a žele isprobati više putovanja (61 % ispitanika planira potrošiti više), glazbenih festivala i koncerata (42 %) te gastronomskih doživljaja (39 %). Dok troškove vezane uz iskustva planira smanjiti tek 11 % Hrvata.
Rezultati istraživanja, obuhvaćajući preko 16.000 ispitanika, pokazuju da čak 73 % hrvatskih ispitanika smatra da je novac potrošen na iskustva uvijek opravdan. Potrošači izražavaju snažnu povezanost s iskustvima koja im pružaju najbolje životne uspomene (40 %), omogućavaju novi pogled na svijet (44 %), i duboko obogaćuju kroz dijeljenje s drugima (41 %).Podaci pokazuju da se 36 % ispitanika odlučuje za uravnotežen pristup, jednako trošeći na materijalna dobra i iskustva, dok 32 % primarno preferira iskustva. Među ključnim faktorima koji utječu na odluku o ulaganju u iskustvo ističu se zdravlje i dobrobit, jedinstvenost iskustva te mogućnost dijeljenja s prijateljima i obitelji. Dakle, ovo istraživanje je pokazalo i da u Europi čak devet od deset ispitanika namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na prethodnu godinu.

“Europa, s bogatom kulturnom baštinom i raznovrsnim događanjima, pruža idealnu pozornicu za stvaranje trajnih uspomena. Naša platforma priceless.com ima za cilj spojiti ljude s onim što najviše vole, svakodnevno i svugdje. Ovo istraživanje pomaže nam razumjeti prioritete ljudi za 2024. godinu i kako im možemo obogatiti život. Danas nudimo bezbrojna iskustva na više od 30 destinacija diljem svijeta, a među njima su – između ostalih – finale UEFA Lige prvaka, Filmski festival u Cannesu, The Open, stotine koncerata tvrtke Live Nation”, istaknuo je Raja Rajamannar, glavni direktor marketinga i komunikacija kompanije Mastercard.
Na europskoj razini, ovaj se sentiment odražava u želji za putovanjima, prisustvovanjem glazbenim događajima uživo, uživanjem u kulinarstvu i wellness odmorima. Skoro četiri petine ispitanika (78 %) vidi veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok 29 % posebno izdvaja sredstva za iskustvene aktivnosti unutar svojih financijskih planova.


Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu u Mastercardovom ekonomskom institutu, ističe da, iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama, njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta.
“Kako ekonomski pritisci poput visoke inflacije i visokih kamatnih stopa jenjavaju, očekuje se da će potrošači usmjeriti svoju povećanu kupovnu moć prema diskrecijskim troškovima. Dinamičan kalendar događaja u Europi za ovu godinu, uključujući sportska natjecanja i glazbene festivale, vjerojatno će poduprijeti ovaj trend”, dodaje Lechmanova.
Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj, izražava zadovoljstvo rastućim interesom za iskustvena putovanja i kulturna događanja među Hrvatima. “Naša platforma priceless.com odgovara na ove trendove nudeći bogat izbor iskustava, od gastronomije do wellnessa. Težimo obogatiti živote potrošača promicanjem najboljih aspekata hrvatske kulture, a na taj način ujedno dajemo doprinos unaprjeđenju naše turističke ponude sukladno zahtjevima današnjih turista”, naglašava Kariž.