Booking.com objavio globalno izvješće o stavovima prema umjetnoj inteligenciji

Zagreb, 26. kolovoza 2025. Booking.com objavio je Globalno izvješće o stavovima prema umjetnoj inteligenciji, temeljeno na istraživanju provedenom među više od 37.000 potrošača na 33 tržišta. Rezultati otkrivaju jasnu dvosmislenost: dok je 91 % ispitanika oduševljeno umjetnom inteligencijom, samo 6 % u potpunosti vjeruje ovoj tehnologiji. Većina (91 %) prepoznaje barem jedan potencijalni problem vezan uz njezine implikacije.

booking.com proveo istraživanje o AI u turizmu i putovanju
FOTO: Getty Images/Booking.com

Povjerenje i nelagoda u odnosu na AI

Istraživanje pokazuje da potrošači žele koristiti umjetnu inteligenciju, no granica postoji kada je riječ o prepuštanju kontrole. Samo 12 % ispitanika nema nelagodu kada AI samostalno donosi odluke, dok većina preferira njezinu ulogu pomoćnog alata, a ne potpunog zamjenjivanja ljudske prosudbe.

Regionalne razlike u prihvaćanju umjetne inteligencije

Velike razlike primjećuju se među regijama:

  • Latinska Amerika (LATAM) prednjači s 98 % entuzijasta i 89 % ispitanika koji dobro poznaju AI.
  • Azija i Pacifik (APAC) pokazuje najveću spremnost za integraciju AI u svakodnevni život, osobito u obrazovanju i prometu sa 95 % entuzijasta i 82% ispitanika koji dobro poznaju AI.
  • Europa i Bliski istok (EME) te Sjeverna Amerika (NORAM) pristupaju s većim oprezom. U tim regijama više od četvrtine ispitanika pokazuje nepovjerenje prema informacijama generiranim umjetnom inteligencijom.

Umjetna inteligencija u putovanjima

AI postaje ključan alat u planiranju i doživljavanju putovanja. Čak 89 % ispitanika želi koristiti umjetnu inteligenciju prilikom organizacije budućih putovanja. AI asistenti već se smatraju pouzdanijim izvorom od putopisnih blogera ili influencera. Najčešće se koristi za:

  • istraživanje destinacija i najboljeg vremena za posjet destinaciji (38 %),
  • pronalaženje lokalnih iskustava (37 %),
  • preporuke restorana (36 %),
  • prevođenje i navigaciju tijekom putovanja (više od 40 %).

Putnici također cijene mogućnost da umjetna inteligencija pomaže u izbjegavanju gužvi i promovira održiva iskustva, što potvrđuje rastuću svijest o utjecaju turizma na lokalne zajednice.

Koliko ljudi vjeruje umjetnoj inteligenciji u turizmu saznao je booking.com u svom istraživanju
FOTO: Getty Images/Booking.com

Stav Booking.com-a o ulozi umjetne inteligencije

„Generativna umjetna inteligencija predstavlja jedan od najznačajnijih tehnoloških pomaka našeg doba, koji iz temelja mijenja način na koji potrošači komuniciraju sa svijetom oko sebe. Kako ova tehnologija sazrijeva, ne samo da mijenja način na koji tvrtke poput naše predviđaju i zadovoljavaju promjenjive potrebe korisnika, već i podiže očekivanja putnika pri svakoj interakciji“, kaže James Waters, glavni poslovni direktor Booking.com-a. 

„Pred nama je ogromna prilika. U Booking.com-u već dugo prednjačimo u inovacijama na području umjetne inteligencije integrirajući napredno strojno učenje kako bismo poboljšali korisničko iskustvo na svakoj kontaktnoj točki. Ali s ulaskom u ovu sljedeću fazu naša odgovornost nadilazi tehnologiju. Izgradnja povjerenja, osiguranje transparentnosti i davanje prioriteta sigurnosti ključni su dok vodimo putnike i svoju branšu u budućnost.“

Metodologija istraživanja

Studija je provedena online između travnja i svibnja 2025. godine, a obuhvatila je 37.325 ispitanika iz 33 zemlje, uključujući Hrvatsku.

Podijeli

Newsletter

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Valamar ostvaruje rast poslovanja u skladu sa strateškim ciljevima

Poreč, 23. listopada 2025. – Prema objavljenim rezultatima za...

Raise the Bar Youth: Program koji učenicima otvara vrata uspješne karijere u turizmu i ugostiteljstvu

Zagreb, 21. listopada 2025. – Sve srednje turističke i...

Splitski restoran Mokosh među najboljim svjetskim projektima dizajna interijera

Veliko priznanje hrvatskom dizajnu Restoran Mokosh iz Splita uvršten je...

Šibenik domaćin ključnog skupa stručnjaka kamping industrije

Šibenik će od 27. do 29. listopada biti središte...