IVAN DIVJANOVIĆ:”Brachatella je zdravija i ukusnija alternativa za ostale namaze”

Ivan Divjanović, informatičar iz Zagreba, poznat je po svojoj inovativnosti i strasti prema maslinama. Vlasnik je malog maslinika u Istri, gdje redovito odlazi jednom tjedno kako bi se posvetio svom hobiju. No, njegova ljubav prema maslinovom ulju prerasla je u nešto mnogo veće. Medijski prepoznat kao kreator interaktivne karte s više od tisuću samoniklih maslina, Ivan je otišao korak dalje i razvio jedinstveni namaz Brachatellu – spoj čokolade i maslinovog ulja koji je osvojio tržište. U našem razgovoru, Ivan otkriva kako je sve počelo, zašto se odlučio za maslinovo ulje s Brača te kako je Brachatella postala hit. Također, razgovaramo o njegovim planovima, izazovima u poslovanju i strasti koja ga vodi kroz sve ove projekte.

RAZGOVARALA: PAULINA MLINARIĆ

Možete li nam reći nešto više o vašoj strasti prema maslinama i maslinovom ulju? Kako je sve počelo?
U maslinovo ulje sam se zaljubio 2021. godine u 10. mjesecu na otoku Ugljanu. Prijatelj Emil me je ugostio kod sebe u Batalažama i dva dana smo brali masline, a trenutak koji me je obilježio je kada sam osjetio miris novog maslinovog ulja koje teče ravno iz stroja u uljari. Tu se stvorila strast prema maslinama i maslinovom ulju.

Vaša inovativna karta samoniklih maslina privukla je pažnju medija. Kako ste došli na ideju za ovaj projekt i koje su glavne koristi koje pruža?
Projekt izrade interaktivne karte samoniklih maslina na otoku Ugljanu je ideja mog prijatelja i velikog stručnjaka za maslinarstvo profesora Šime Marcelića. Taj projekt je digitalizacija podataka koje je Šime godinama prikupljao. Moja uloga je bila napraviti preglednu i jednostavnu kartu koju Šime može sam nadopunjavati.

Brachatella je postala pravi hit. Možete li nam reći kako ste došli na ideju da spojite čokoladu i maslinovo ulje?
Brachatella je hit na vrlo niskoj i lokalnoj razini, ali ide prema tome da postane pravi hit. Početkom godine sam pokušao napraviti namaz od lješnjaka sličan onom koji mi je sestra Iva poklonila (hvala Iva). Blender nije miksao zbog prevelike količine lješnjaka, pa sam dodao maslinovo ulje. Probao sam i dogodio se sličan trenutak onom u uljari na Ugljanu. Zaljubio sam se u okus i miris namaza, ali ovog puta se u glavi odmah počela slagati zdrava poslovna ideja.

Zašto ste odlučili nazvati svoj proizvod “Brachatella”, a ne nekim drugim imenom?
Brachatella (proizvod) je nastalo slučajno, a naziv “Brachatella” kroz moj brainstorming. Više je razloga zašto sam izabrao ime “Brachatella”: prvo, zvuči kao riječ od milja; drugo, odmah je jasno da se radi o namazu (od lješnjaka); treće, izaziva zdrave i ugodne asocijacije koje ljudi povezuju s otokom Bračom (zdravlje, maslinovo ulje, more, odmor, obitelj).

Kako nabavljate lješnjake i druge dodatke za svoje namaze?
Lješnjake nabavljam od partnera koji ima plantaže u Zagrebačkoj županiji, ekstra djevičansko maslinovo ulje Ante Derado šalje s Brača, a ostale sastojke uzimam od hrvatskih proizvođača. Sve sastojke nabavljam osobno i dostavljam ih kod partnera u čijem se prostoru proizvode Brachatelle.

Zašto ste odabrali baš maslinovo ulje s Brača za svoju Brachatellu?
Nakon odabira imena “Brachatella”, logično je da sastojci budu s otoka Brača. Na Braču nema lješnjaka, ali ima izuzetnog ekstra djevičanskog maslinovog ulja. Nazvao sam kolegu g. Ivicu Pešića iz Zagrebačkog maslinarskog instituta i pitao: “Tko ima najbolje ulje na Braču?”. Ivica mi je poslao broj od gospodina koji se zove Ante Derado i tako me spojio s najboljim partnerom kojeg je Brachatella mogla dobiti. Antu sam upoznao tek u lipnju, kada sam s ekipom snimatelja iz FIRMA!-e i uz pomoć agencije Interlink.hr došao u Supetar i sudjelovao u snimanju mini dokumentarca o Brachatelli.

Prvi puta smo vas primijetili na GR8 Coffee festivalu ove godine. Zašto ste odlučili tamo prezentirati svoje proizvode?
Festival kave, kao i svaki drugi festival ili sajam, je odlično mjesto za testirati nove proizvode i dobiti vrijedne informacije o tome kako ljudi doživljavaju proizvod.

Osim klasične “Brachatelle”, u ponudi imate i crunchy varijantu, onu s dodatkom naranče te namaz od pistacije. Što vas je inspiriralo na stvaranje ovih novih okusa?
Zapravo je trenutno u prodaji samo “Brachatella Crunchy”, a “Brachatella Pistacija” će biti na policama tek u kolovozu. Odlučio sam krenuti s dva najpopularnija okusa, pa kasnije ući s ostalim okusima. Inspiracija za nove proizvode je bogatstvo zdravih mediteranskih mirisa i okusa koji osvajaju u kombinaciji s ekstra djevičanskim maslinovim uljem.

Koji je okus “Brachatelle” najprodavaniji i zašto mislite da je baš taj okus najpopularniji?
“Brachatella Crunchy” je najprodavanija, a trenutno je na policama osam delikatesnih dućana u Zagrebu. Mislim da je “Crunchy” najpopularniji okus jer ljudi kroz komadiće lješnjaka jako brzo osjete da je sastav Brachatelle većinom lješnjak i vide Brachatellu kao zdraviju i ukusniju alternativu za ostale namaze.

Namaz od pistacije je veliki hit. Planirate li uskoro lansirati još neke proizvode?
Da. Ne smijem previše otkrivati, ali do kraja godine planiram lansirati bar još 3 okusa delikatesnih namaza.

Spomenuli ste da želite napraviti tiramisu namaz, granolu i sladoled s maslinovim uljem. Kako napreduju ti projekti?
Trenutno su ti projekti u fazi istraživanja.

Kako ste došli na ideju za osnivanje Embassy of Olive Oil i što je cilj ove inicijative?
Nakon što sam se zaljubio u maslinovo ulje, mjesecima sam učio kako prepoznati i napraviti kvalitetno i zdravo ekstra djevičansko maslinovo ulje. Stekao sam znanje koje sam htio podijeliti s drugima kroz platformu koja promovira maslinovo ulje. Ciljevi ove inicijative su promocija ekstra djevičanskog maslinovog ulja i edukacija potrošača kroz blog i suradnje s hrvatskim maslinarima.

Kako gledate na ulogu maslinovog ulja u modernoj prehrani i što mislite, koji su njegovi najveći benefiti?
Gledam na kvalitetno ekstra djevičansko maslinovo ulje kao šampiona zdrave mediteranske prehrane u doba nezdrave moderne prehrane i ubrzanog stila života. Glavni benefiti korištenja maslinovog ulja su, osim toga da svako jelo diže na novu razinu, jaki blagotvorni učinci na krvožilni sustav i općenito na naše zdravlje.

Kako vaša tehnološka pozadina u informatici pomaže u vođenju posla s Brachatellom i maslinovim uljem?
Moje digitalne vještine su pomogle da u kratko vrijeme približim priču o Brachatelli i Embassy of Olive Oilu relativno velikom broju ljudi bez većih financijskih ulaganja.

Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete u proizvodnji i marketingu svojih proizvoda?Neiskustvo je najveći i jedini pravi izazov koji susrećem u svakom djelu lansiranja brenda prehrambenih proizvoda.

Gdje vidite svoju Brachatellu i svoje druge proizvode za pet godina?
Za pet godina će Brachatella biti sinonim za inovativne i zdrave proizvode s bračkim maslinovim uljem.

Što vas najviše veseli u vašem radu i gdje pronalazite motivaciju za daljnje inovacije?
Veseli me gledati sreću na licima ljudi (pogotovo djece) kad prvi put otvore Brachatellu i osjete jak miris lješnjaka ili pistacija koji ih u pravilu oduševi. Zapravo me najviše veseli podijeliti s ljudima nešto što je zdravo i u čemu mogu uživati bez grižnje savjesti, a okusom je daleko iznad bilo čega što mogu kupiti u dućanima. Motivaciju i energiju za daljnje inovacije mi najviše daju ekstremno pozitivni dojmovi svih koji su probali “Brachatella proizvode”.

Podijeli

Newsletter

spot_imgspot_img

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Senses: Nova serija evenata u Petom Kupeu koja spaja sva osjetila

Zagreb, 15. svibnja 2025. – Ove nedjelje, 18. svibnja,...

Rougemarin Bar&Ton: Novi Zagreb dobio najotkačeniji restoran u MSU-u

U srcu Novog Zagreba, u prizemlju Muzeja suvremene umjetnosti,...

Diners Club obilježava 75. godišnjicu s donacijom od 750.000 dolara

Povodom obilježavanja 75. godišnjice poslovanja Diners Club International donirao...

Početak ljetne sezone s METRO EXTRA događanjem u Puli

14. svibnja - METRO EXTRA događanje Pula održano je...