Tržište privatnog zdravstva do 2028. bit će veće od milijardu eura

Aktualna tema na Danima komunikacija u Rovinju bila je zdravstveni turizam u Hrvatskoj

Zdravstveni turizam dio je turističke industrije koji najbrže raste. Taj ogroman potencijal za gospodarski rast Hrvatske moramo kapitalizirati uz pomoć koordinirane komunikacije i promocije. O tome “Kako prodati zdravlje” na Danima komunikacija razgovarali su Ognjen Bagatin iz Poliklinike Sinteza i Gordan Turković iz CTA komunikacija u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

“Procjenjuje se da je stopa rasta zdravstvenog turizma 20-ak posto godišnje. Taj potencijal za gospodarski rast moramo početi optimalno koristiti. Dodatno, procjene su da se u Hrvatskoj od zdravstvenog turizma uprihodi godišnje oko 150 milijuna eura. Gosti nas prepoznaju kao destinaciju za dentalnu medicinu, oftalmologiju, ortopediju pa i onkologiju. Budući da bilježimo sve veći interes za investicije u zdravstveni turizam, Zajednica zdravstvenog turizma HGK potiče snažniji razvoj ove niše kroz otvaranje novih tržišta i kanala promocije, umrežavanje te edukacije poput ove danas”,  istaknula je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i voditeljica Službe za marketing i komunikacije HGK.

Andreja Vukojević, direktorica Sektora turizma HGK ; Izvor: HGK

Sve više se Hrvatska profilira i kao destinacija za usluge estetske medicine što također može značajno utjecati na tržište privatnog zdravstva u Hrvatskoj i na turističke rezultate izvan sezone. Naime, Bagatin je uvodno naglasio da se procjenjuje kako će tržište privatnog zdravstva u Hrvatskoj do 2028. biti veće od milijardu eura, dok će globalno tržište estetske medicine dosegnuti vrijednost od 26,7 milijardi USD u sljedećih pet godina.

“Sjajno je da se sve više govori o važnosti komunikacije u zdravstvu. Ovo je proces koji ide u više smjerova, promocije zdravih navika i brige o zdravlju, komunikacije suodnosa javnog i privatnog zdravstva, te tržišne komunikacije zdravstvenih usluga i proizvoda. Pri tome je ključno da su korisnici uvijek potpuno i objektivno informirani. Komunikacija je važna i u promociji zdravstvenog turizma, gospodarske niše koja je u Hrvatskoj još nedovoljno razvijena, a ima potencijal cjelogodišnje aktivnosti. Zato smo prošle godine u HGK obnovili Zajednicu zdravstvenog turizma, a Dani komunikacija odlična su prilika da razgovaramo o tome kako komunicirati i ‘prodati’ zdravlje”, istaknuo je Ognjen Bagatin, serijski poduzetnik, suvlasnik i direktor Poliklinike Sinteza.

Gordan Turković, CTA komunikacije i Ognjen Bagatin, Poliklinika Sinteza ; Izvor: Dani komunikacija

Razgovaralo se i o etičnosti javne komunikacije u zdravstvu, o fenomenu “Sephora kids” i istraživanju Američke akademije facijalne plastične i rekonstruktivne kirurgije (AAFPRS) u kojem je 75 posto američkih kirurga izjavilo da im se znatno povećao broj pacijenata mlađih od 30 godina. Taj trend čini se, stiže i u Hrvatsku.

“U tom kontekstu, posebno mi je drago da smo se danas dotaknuli i pitanja etičnosti u oglašavanju i komunikaciji zdravlja te varijacijama pristupa prema različitim dobnim skupinama. Privatni zdravstveni sektor posljednjih nekoliko godina raste više nego ikada i na neki način postaje konkurencija onom javnom, što u uslugama, što u privlačenju kvalitetnog kadra. Vidjeli smo danas da komunikacija i tu igra veliku ulogu te da su marketinški i komunikacijski stručnjaci i na takvim zadacima ključni saveznici. Naravno, pomažemo i u razvoju kampanja svijesti o različitim bolestima i potrebama za preventivnim pregledima, što je posebno važno u društvu u kojem se tek razvija spoznaja da se kod doktora ne ide nužno tek kada te nešto ozbiljnije zaboli”,  rekao je Gordan Turković, izvršni direktor CTA komunikacija.

Izvor: HGK

Istaknuto je u razgovoru koliko je su komunikacije i marketing važni u zdravstvu. Marketinške i komunikacijske agencije već su godinama uveliko prisutne u ovom sektoru te svojim idejama i strategijama pridonose načinu na koji javnost percipira rad privatnih, ali i javnih zdravstvenih ustanova. Promocija zdravstvenog turizma bitna je jer ovaj segment ima sve preduvjete za cjelogodišnje poslovanje – a to je izrazito bitno za Hrvatsku koja želi biti cjelogodišnja destinacija održivog turizma.

Podijeli

Newsletter

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Sudjelujte na 6. CROSPIRIT-u: Prijavite Svoje Rakije, Likere i Ginove

Međunarodno ocjenjivanje vrhunskih pića održava se od 2019. godine,...

Vikend u znaku egzotičnog voća: Najveći festival u Hrvatskoj stiže u Gornju Bistru

Gornja Bistra 14. i 15. rujna 2024. postaje središte...

Tjedan Posvećen Tuni u Poreču: TunIstra-Offshore World Challenge 2024.

Poreč je domaćin prestižnog međunarodnog turnira u lovu na...