Kako Hrvati pristupaju putovanjima: Plan, budžet i tehnologija

Visa je provela istraživanje koje otkriva zanimljive uvide u navike hrvatskih građana kada je riječ o putovanjima. Čak 35 % Hrvata planira godišnji odmor provesti u inozemstvu, najčešće u Italiji, a u fokusu im je kombinacija pažljivog financijskog planiranja i digitalnih rješenja.

Financijska disciplina na odmoru

Više od 87 % putnika iz Hrvatske uspješno se drži planiranog budžeta, dok gotovo 50 % prati troškove putem mobilnog bankarstva. To jasno pokazuje visoku razinu svijesti o upravljanju novcem čak i tijekom opuštanja.

Digitalna plaćanja postaju standard

Digitalne tehnologije, posebno kartice i mobilni novčanici, postale su neizostavan dio putovanja. Četvrtina Hrvata koristi mobilne novčanike, a većina preferira kartično plaćanje zbog praktičnosti, brzine i sigurnosti.

Koliko Hrvati planiraju potrošiti na odmor?

Prosječna planirana potrošnja po osobi iznosi 760 eura, najviše za hranu, izlete i zabavu. Lovci na popuste čine 17 % ispitanika, a četvrtina priznaje da neće štedjeti na udobnosti i sigurnosti.

Bankarske usluge koje putnici žele

Putnici žele više od tradicionalnih usluga – traže multi-valutne račune, mobilne aplikacije s uvidom u troškove u realnom vremenu, lojalty programe i popuste na avionske karte i smještaj.

Italija – najpopularnija destinacija

Najviše Hrvata ove godine putuje u Italiju, zatim u Bosnu i Hercegovinu te Austriju. Putovanja se najčešće planiraju samostalno putem online kanala, a digitalna plaćanja su najčešći izbor.

Tehnologija kao saveznik putnicima

Visa korisnicima omogućuje sigurnu i jednostavnu upotrebu kartica u više od 150 milijuna prodajnih mjesta u više od 200 zemalja, a sve više putnika koristi prednosti tokenizacije za dodatni sloj sigurnosti.

Najveći izazovi na putovanjima

Među najčešćim problemima putnika su kašnjenja letova, izgubljena prtljaga, prenapučenost destinacija te nedostupnost preferiranih platnih metoda – što dodatno ističe važnost globalno prihvaćenih rješenja.

Hrvati su postali svjesni, digitalno pismeni putnici koji koriste tehnologiju kako bi osigurali ugodna i financijski kontrolirana putovanja. Visa i dalje razvija rješenja kako bi podržala te navike i unaprijedila korisničko iskustvo – od planiranja do povratka kući.

Podijeli

Newsletter

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Valamar ostvaruje rast poslovanja u skladu sa strateškim ciljevima

Poreč, 23. listopada 2025. – Prema objavljenim rezultatima za...

Raise the Bar Youth: Program koji učenicima otvara vrata uspješne karijere u turizmu i ugostiteljstvu

Zagreb, 21. listopada 2025. – Sve srednje turističke i...

Splitski restoran Mokosh među najboljim svjetskim projektima dizajna interijera

Veliko priznanje hrvatskom dizajnu Restoran Mokosh iz Splita uvršten je...

Šibenik domaćin ključnog skupa stručnjaka kamping industrije

Šibenik će od 27. do 29. listopada biti središte...