Nina-Christina Stanić: Želimo da Zadar opet postane svjetska prijestolnica likera

Rast i međunarodno širenje Stanić Grupe kao vodeće regionalne kompanije u sektoru pića, akvizicije poput Maraske i Bihaćke pivovare te kako inovacijama i snažnim brendiranjem grade globalnu prepoznatljivost bile su teme razgovora s Ninom-Christinom Stanić.

Možete li ukratko predstaviti obuhvat poslovanja Stanić Grupe – u kojim ste poslovnim segmentima prisutni te na koliko svjetskih tržišta poslujete u ovom trenutku?
Stanić Grupa aktivna je u sektorima proizvodnje, distribucije i medija, s naglaskom na FMCG segment. Naša core tržišta su Hrvatska, Bosna i Hercegovina te Slovenija, dok Srbija vrlo brzo prerasta u kategoriju anchor tržišta – godišnje ondje već prodajemo više od 6 milijuna litara. Osim regije, važna izvozna tržišta su UAE, Saudijska Arabija, Njemačka i SAD, a naši proizvodi prisutni su na tridesetak tržišta diljem svijeta.

Stanić Grupa jedna je od najvećih regionalnih proizvođača u segmentu negaziranih pića. Koliko tvornica imate te kolika vam je godišnja proizvodnja?
Tako je. Ipak, ne smijemo zaboraviti ni alkoholni segment u kojem kroz Marasku i Bihaćku pivovaru proizvodimo pivo i jaka alkoholna pića. Danas imamo četiri proizvodna pogona: Juicy tvornicu u Jastrebarskom akviziranu 2014., zatim novi Juicy pogon u Kreševu u BiH koji je otvoren 2016., Marasku u Zadru, s bogatom industrijskom tradicijom, koja je akvizirana 2020., te Bihaćku pivovaru koja se pridružila Grupi 2024. godine.
Ukupni kapacitet varira po kategorijama, no govorimo o više od 100 milijuna litara godišnje. Imamo visoku razinu vertikalne integracije i fleksibilnosti u pakiranju – od stakla i PET ambalaže do kartonskog pakiranja.

Koje sve brendove imate u svom portfelju te kako ste s njima pozicionirani u pripadajućim kategorijama?
Naš portfelj obuhvaća širok spektar alkoholnih i bezalkoholnih brendova. Među najvažnijima je svakako brend Juicy koji je lider u Hrvatskoj i BiH te je snažno regionalno pozicioniran u kategorijama sokova, nektara i still drinks (Juicy Fruits). Sub-brendovi poput Juicy Ice Tea doživljavaju snažan uzlet, a tu su i naši predstavnici kategorija funkcionalnih napitaka i praškastih proizvoda – Juicy Vitamin Water, Juicy Vita (prašak) te dječji segment (Juicy KIDS).
Zatim slijedi brend Sola koji je prepoznatljiv regionalni brend u kategorijama still drinks i ledenih čajeva. Tržišni je lider u Sloveniji i jak igrač u Srbiji, BiH, Makedoniji, Kosovu i drugim državama regije. U portfelju brenda su i Sola Kids te SOLA izotonični napitak.
Zala je prvi slovenski brend vode koji je nedavno dobio najveću kategorizaciju vode – prirodna mineralna voda. Puni se na izvoru Kostel. U liniji su i Zala vode s okusom, vitaminske vode te izotonični napitci.
Dolazimo i do Maraske koja je više od brenda, to je prava čuvarica zadarske tradicije destilacije. Najpoznatija po likerima i rakijama, sve snažnije ulazi u kategorije bijelih pića, rumova, brandyja, a od nedavno i RTD segment.
Već smo spomenuli Bihaćku pivovaru koja se sve bolje pozicionira sa svojim brendovima kao što su Preminger i Unski Biser. Od ostalih brendova u našem portfelju mogu spomenuti TO, JOY, ABC i Lipu.
Sveukupno gledano, pokrivamo praktički sve potkategorije negaziranih bezalkoholnih pića – od voda i voćnih pića do funkcionalnih i RTD napitaka – kao i sve kategorije alkoholnih pića, osim viskija i vina.

Prije tri godine preuzeli ste zadarsku Marasku. Kako su se poznati Maraskini brendovi uklopili u vaš portfelj?
Maraska je zasigurno najposebniji brend koji imamo unutar grupacije. No, Maraska je puno više od samog brenda, puno više i od vrhunskih likera – ona je odgovornost, baština i, prije svega, nasljeđe. Nasljeđe koje je duboko ukorijenjeno u zadarskoj ljekarničkoj i samostanskoj tradiciji, gdje su se još u 16. i 17. stoljeću razvijali recepti temeljeni na ljekovitom i aromatičnom bilju te voćkama. To znanje kasnije je pretočeno u industriju. Godine 1768. Francesco Drioli pokreće prvu industrijsku proizvodnju Maraschina, stvarajući temelje moderne liker industrije. U desetljećima koja slijede, uz povijesna imena poput Romana Vlahova, Zadar postaje svjetska prijestolnica likera. I dok je Maraska neko vrijeme možda bila izvan fokusa javnosti, nikada nije izgubila ono najvažnije – ono što se ne može replicirati: majstorstvo, znanje i dosljednost. Odgovornost koju nosimo je velika, a naša vizija jasna – ponovno učiniti Zadar svjetskom prijestolnicom likera.

Jedna od vaših zadnjih inovacija – Maraska PeTe – osvojila je zlatnu medalju na prestižnom IWSC natjecanju u Londonu. Kako je nastala ideja i što za vas znači ova nagrada?
PeTe je nastao gotovo instinktivno – kao hommage domaćem ritualu miješanja pelinkovca i tonika, ali izveden na elegantan i suvremen način. Uložili smo puno u razvoj recepture kako bismo postigli savršen balans gorčine, svježine i kompleksnosti – i tržište je to prepoznalo.
Zlato na IWSC-u za nas je golemo priznanje, to je u svijetu pića poput osvajanja Oscara. Izuzetno smo ponosni na cijeli tim, a ova nagrada nam daje snažan vjetar u leđa. Pokazuje da domaće znanje i kvaliteta mogu stajati uz bok najboljima pa čak i predvoditi svjetsku elitu. U ovom slučaju to je doslovno istina jer je naš proizvod osvojio čak 99 od 100 bodova, što je bila najviša ocjena u kategoriji. Jedan od komentara žirija bio je: “Najbolje uravnoteženo piće koje kulminira izuzetno impresivnim dugim, korjenastim završetkom – najdugotrajnijim okusom koji su ikad doživjeli kod RTD pića.”

Planirate li PeTe plasirati i na druga tržišta izvan Hrvatske?
Apsolutno. Već bilježimo interes iz regije i Europe, a ambicije su znatno veće. U tijeku su razgovori s potencijalnim brend ambasadorom u SAD-u.

Tu je i Maraschino – kako planirate vratiti njegov nekadašnji međunarodni prestiž?
Kroz sustavnu izgradnju imidža, craft pristup, snažan storytelling i internacionalizaciju. Maraschino je simbol Zadra i jedan od rijetkih domaćih proizvoda koji je povijesno uživao ugled na svjetskoj sceni – od bečkih dvorova do američkih koktel barova. Također, to je jedno od rijetkih jakih pića koje se povezuje s pojmom terroir – jer se ne može proizvesti od bilo koje višnje, već isključivo od naše autohtone višnje maraške.
Naš višnjik u Vlačinama, ispod Velebita, najveća je monosortna plantaža maraške na svijetu. Hladna bura suši tlo i sprječava nastanak gljivica, dok blagi maestral stvara idealnu mikroklimu. Ravna površina plantaže omogućuje da sunce dopre do svake grane, što je ključno za rast i cvat.
Danas ulažemo u koktel kulturu i HoReCa partnerstva, s fokusom na destinacije poput Dubaija, Berlina i New Yorka – gdje publika zna prepoznati proizvod s pričom. Krajem prošle godine organizirali smo Maraschino event u baru The Gilt na vrhu Burj Al Araba, a u svibnju ove godine i u legendarnom Employees Only baru u New Yorku.

Već smo u nekoliko navrata spomenuli i vrijedne brendove Bihaćke pivovare. Kako napreduje integracija ovog proizvođača piva u sustav Stanić Grupe?
Vrlo dinamično. Riječ je o respektabilnoj pivovari s dobrom infrastrukturom i kvalitetnim timom. Trenutačno smo fokusirani na optimizaciju poslovanja, repozicioniranje brendova i širenje distribucijskih kanala. Osobito nam je zanimljiv potencijal razvoja voda i funkcionalnih pića kroz ovaj pogon – što se već vidi na terenu.

Na koje se marketinške kampanje planirate fokusirati tijekom ljeta i hoćete li predstaviti još inovacija kao što je PeTe?
U tijeku je kampanja za Juicy Ice Tea pod nazivom “Juicy Kako si?” – kojom predstavljamo novi vizualni identitet i komunikacijsku platformu. Prošle godine lansirali smo Juicy Brine platformu, a ovogodišnja Ice Tea priča savršeno se uklapa u njezin okvir.
U alkoholnom segmentu, PeTe je apsolutni ljetni fokus. Doživljava ogroman rast i iznimno je prihvaćen među svim generacijama. U okviru planiranih promocija aktivni smo na brojnim događanjima diljem Hrvatske.
Uz to, lansirali smo i nove RTD proizvode – Skinny Bitch koktele, koji su postali globalni trend zahvaljujući niskoj kalorijskoj vrijednosti. Naše varijante temelje se na Empire ginu i Cosmopolitan vodki, dolaze u formatu od 250 ml i sadrže svega 87 kcal po limenci.
Do kraja godine planiramo još jednu inovaciju u okviru Maraska portfelja – no o tome više uskoro. Još nećemo previše otkrivati.

Podijeli

Newsletter

Aktualno

Slični članci
POVEZANO

Valamar ostvaruje rast poslovanja u skladu sa strateškim ciljevima

Poreč, 23. listopada 2025. – Prema objavljenim rezultatima za...

Raise the Bar Youth: Program koji učenicima otvara vrata uspješne karijere u turizmu i ugostiteljstvu

Zagreb, 21. listopada 2025. – Sve srednje turističke i...

Splitski restoran Mokosh među najboljim svjetskim projektima dizajna interijera

Veliko priznanje hrvatskom dizajnu Restoran Mokosh iz Splita uvršten je...

Šibenik domaćin ključnog skupa stručnjaka kamping industrije

Šibenik će od 27. do 29. listopada biti središte...